Pages

19 juni 2011

Balconetbh: Romantisch setje




Op zoek naar een model met meer decollete maar met toch voldoende steun heb ik deze keer een balconetbh gemaakt.

Eerst ben ik op zoek gegaan naar inspiratie en voorbeelden van balconette bh's.  De "originele" versie heeft cups die horizontaal gelijk lopen waarbij het oksel punt en middenvoor gelijk op hoogte zijn. Maar als je naar de voorbeelden kijkt dan wordt daar wel eens van afgeweken en is het okselpunt hoger.
De schouderpanden staan verder naar buiten dan bij de standaard modellen. Dat geeft minder steun waardoor dit model eigenlijk minder geschikt is voor de grotere maten.

De cup bestaat uit twee delen. In eerste instantie wilde ik het kant aan de horizontale bovenrand verwerken. Maar omdat het best wel dik kant is kwam dat niet mooi over. Daarom heb ik het kant aan de onderkant verwerkt. Om het mooi op de cup te spannen moest ik er wel een deelnaad in maken. Ik heb het ook deze keer weer met de hand vastgezet.

Om toch steun te krijgen van de schouderbanden heb ik deze vanuit de oksel naar ongeveer 1/3  middenvoor toe laten lopen. De bandjes ogen best wel breed maar het geeft wel voldoende steun.
Een volgende keer moet ik wel de bandje iets smaller naar de schouder laten lopen omdat ze daar nu misschien iets te breed zijn. Ik weet nog niet of dat goed blijft zitten of dat de bandjes daar gaan omklappen.

Toen ik de bh de eerste keer aanhad was ik niet tevreden over de pasvorm. De bh leek weinig te doen. Daar was ik natuurlijk niet blij mee.

Uiteindelijk bleek dat de omvang te wijd was en nadat ik deze ruim 4 centimer ingekort heb zat de bh opeens veel beter. De bh geeft een mooie decolleté en zit mooi.
Het is natuurlijk nog even afwachten hoe de bh zit na een dag dragen maar ik ben voor dit moment er tevreden over. Over de hipster die ik erbij heb gemaakt hoef ik weinig meer te vertellen. Het bekende model uit de Ottobre.

Door de roze-achtige lycra met het roze kantje is het een heel romantisch setje geworden.

Blogger geeft bij sommige problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel.

12 reacties:

Handige Handjes zei

Het setje ziet er erg lief uit!

Kim zei

Dat is zeker een romantisch setje geworden! Ik hou er van! Prachtig lief setje zeg.

En wat fijn dat hij (tot nu toe) goed zit, dat is natuurlijk ook heel belangrijk.

Jos zei

Inderdaad een mooi, lief setje geworden zo met deze kleuren en materialen. Ben benieuwd hoe de bh na een dag dragen zit.

Sigrid zei

Lief setje, wil die stijl ook nog eens proberen.

corina zei

dat is zeker een romantisch setje geworden mooie kleur en ook goed gelukt en die deel naad is niet storend. hij is erg netjes gemaakt kan zo in de winkel.
gr. Corina

Marian zei

Dat is een super romantisch setje,
Ik vind het erg mooi zo, die kant onderaan en een reepje lycra aan de bovenrand.
4 cm ingekort...dat is best wel veel.
Ik ben perzoonlijk ook al heb ik een kleine maat niet zo weg van het draagcomfort van een balconet, maar ze zien er altijd wel heel mooi uit.

Angela zei

Ziet er erg mooi uit!!! Gelukkig dat het inkorten beter zat!!
Liefs Angela

Diana 'poetsie' zei

Erg mooi, die verwerking van het kant in de cup. Als ik jou was, zou ik de bandjes nu al iets smaller maken, dan is deze nog mooier!
Heerlijk om voorbeelden te zoeken en dan het model uitproberen.

~THEA~ zei

Hoi Saskia,

Het ziet er mooi uit,maar dat is niet nieuw!! De schouderbandjes ogen idd wat breed. Maar als het lekker zit,maakt dat toch niet zoveel uit!!

Lijkt mij!

Fijne week.

Groetjes Thea♥

Saskia zei

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties.

Soms gaat comfort voor het mooie en dat is bij deze bh zeker zo. Want de brede schouderbandjes zitten heel comfortabel bij de schouders.

Ga de volgende keer wel op zoek naar een manier om ze minder breed te laten lijken

Alice zei

Romantisch setje! Het kant aan de onderkant van de cup vind ik een verrassend chique uitstraling hebben. Phew, wat heb je een tempo met het lingerie maken.
Groetjes, Alice

TIALDA zei

Mooi Romantisch setje, Vind de cup met kant onder en lycra boven erg mooi/sjiek staan.