Pages

8 juni 2011

Eenvoudig wit setje



Sinds de tijd dat ik alleen maar zelfgemaakte bh's draag ben ik aardig "los gegaan" met allerlei kleuren. Maar het is wel mooi om een neutraal wit setje te dragen onder lichtere kleding. Daarom heb ik dit wit setje. gemaakt. De witte lycra is gecombineerd met een glimmend wit kantje.

De bh's die ik de afgelopen tijd heb gemaakt zijn hooggesloten. Ik vind dat prettig dragen. Maar ik wilde toch weer een keer proberen wat meer decolleté te krijgen, omdat dat er denk ik nog mooier uitziet. Hiervoor heb ik het middenvoor 1 cm lager getekend (8 cm in plaats van 9 cm hoogte) en de decolletélengte verlengd.

Ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat me nog wat tegenvalt. Het zou nog wat meer decolleté mogen hebben.  Maar dan moet ik andere beugels gaan gebruiken en daar ben ik toch nog wat huiverig voor omdat deze prettig zitten. (en ik heb net 8 paar besteld bij Bella Hendriks) Dus ik ga nog even puzzelen hoe ik (optisch) meer decolleté kan krijgen. Natuurlijk een puzzel waar ik al langer mee bezig ben geweest maar ik wil een goed evenwicht zien te krijgen tussen draagcomfort (wat ik nu heb) en een mooi decolleté.



Maar om terug te komen op dit setje. Diegene die mijn blog vaker lezen weten dat ik heel veel kantjes heb, en van die kantjes vaak meerdere meters. Dan kies ik deze keer net een kantje uit waar ik nog maar heel weinig van heb. Dat kleine stukje was dus wel erg klein. (al denk ik eigenlijk dat ik het restant gewoon niet terug kan vinden). Ik had dan ook net genoeg voor de cups. De hipster heb ik dan ook alleen van lycra gemaakt.



En hier nog een detailfoto van het kant.  Een mooi glimmend wit kantje.

Naaitechnisch ben ik deze keer redelijk tevreden. Het ging voorspoedig allemaal, alleen bij het beugelband ging het even mis en moest ik uithalen. Maar nadat ik het even weggelegd had ging het daarna meteen goed.
Als je heel kritisch kijkt zul je heus wel hele kleine foutjes vinden.  En ik blijf altijd kritisch naar mijn werk kijken. Alleen dan kun je jezelf steeds blijven verbeteren.

Het voelt goed dat ik de afgelopen dagen wat meer energie heb gehad om op mijn kamer te werken. Energiepeil kan nog veel beter, en daar wordt hard aan gewerkt, maar ik voel dat het beter gaat dan een paar weken geleden en dat voelt heel erg goed.

Maar nu eerst mijn kamer weer eens opruimen. Dat is hard nodig en ondertussen bedenken wat het volgende project gaat worden.

6 reacties:

Angela zei

Erg mooie bh!! Jaloers!!
Liefs Angela

Marian zei

Ik blijf er bij dat alleen wit (of zwart) erg mooi is, zeker als je zo'n mooi kantje gebruikt.
Fijn dat het weer wat beter gaat met je energie..gelijk weer een setje klaar!!
hier wil het nog niet zo :(

Kim zei

Erg mooi setje, ik houd van witte setjes! Het is een romantisch setje geworden, en een echt heel mooi kantje!

Hopelijk gaat het met je energie vanaf nu in een stijgende lijn!

Alice zei

Eenvoudig wit, maar chique uitstraling heeft de set zo gekregen. Juist het mooie glimmende kant maakt dat het een elegante uitstraling heeft. Gr. Alice

Diana 'poetsie' zei

Heerlijk om weer bezig te zijn. Mooi resultaat!

corina zei

Het is een mooi sjiek setje en soms is het niet nodig kant in de slip te verwerken vind het geheel erg mooi fijn dat het weer iets beter gaat.
gr. Corina