Pages

12 juni 2011

Gemakkelijke rokjes





Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het maken van twee gemakkelijke rokjes. Het patroon komt uit de knipmode van februari 2009.

Vorig jaar heb ik de eerste versie hiervan gemaakt en toen al veel gedragen en ook dit jaar heb ik het al een paar keer aangehad. Daarom had ik al een tijdje het plan om er nog een te maken, maar ik kwam maar niet de juiste stevige stof tegen.


Totdat ik bij de stoffenwinkel binnenliep (ik moest garen hebben) en deze leuke bloemenstof tegenkwam bij de afgeprijsde stoffen. Een mooie stevige katoenen zwart-wit gebloemde stof. Ideaal voor mijn rokje!

Ik heb twee dozen vol met ritsen maar daar zat geen zwarte rits meer bij dus moest ik weer terug naar de stoffenwinkel.



En nu hadden ze deze mooie stof ook al bij de afgeprijsde stoffen liggen. Het is een katoenen stof met print met daaroverheen bloemen van een wolachtig garen erover heen gestikt. Dat kon ik natuurlijk ook niet laten liggen want hoe meer rokken hoe beter.

Het is echt zo'n model rokje dat je binnen een uurtje in elkaar kunt zetten. Twee panden stikken, beleg verwerken, rits inzetten en zomen.  Ik doe er iets langer over omdat ik niet te lang achter elkaar kan werken maar dan nog heb ik in korte tijd twee rokjes gemaakt.

Bij het onderste rokje heb ik geen beleg in gemaakt maar afgewerkt met een zwart biasbandje. De stof is door zijn structuur niet geschikt als beleg en ik had geen zwart of grijs katoentje om een beleg van te maken. Maar het staat leuk zo'n biasbandje.

Het enige wat tegenwerkte was de covermachine. Om de een of andere reden kon ik bij het zwarte rokje zo de steken losttrekken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en dat heb ik een paar keer uit moeten halen.

Ik heb de rokjes wel wat langer gemaakt dan de eerste versie. Is praktischer als ik de rolstoel of scootmobiel zit want zo'n rokje trekt altijd iets op.

Fijne pinksterdagen!


Blogger geeft bij sommige problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel.

7 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Leuke printjes, het weer zit al mee, dan kun je ze lekker veel dragen.
groetjes Diana

~THEA~ zei

Hoi Saskia,

Leuke rokjes heb je gemaakt.Toch handig als het snel klaar is!!

En idd het weer werkt mee! Tenminste...wij hebben zon!

Fijne Pinksterdagen!

Groetjes Thea♥

Kim zei

Erg leuk! Superstofje inderdaad! Daar kun je alles mee combineren.

Leuk model ook! Hopelijk kun je ze veel dragen.

Atelier Eigenhandig zei

Hallo Saskia,

Leuke rokjes heb je gemaakt, mooie stof ook. Ook het witte setje uit je vorige posting vind ik erg mooi, net als je andere lingeriesetjes. Eind deze maand ga ik een lingeriecursus volgen en hoop dan net zulke mooie setjes als jij te gaan maken.

Groetjes van Janny.

Saskia zei

Dank je wel voor jullie reacties.

@Thea: We hebben het weer niet echt mee deze dagen, te fris om de rokjes te dragen.

@Janny: Leuk dat je een lingeriecursus gaat volgen. Ik hoop daarna vele leuke setjes van je te zien!

marian zei

Leuke en mooie rokjes en zo iets daar hou ik ook wel van :-)
Zal deze wk ook eens kijken wat ik nog kan naaien ..

Nog een fijne dag verder ..

Gr Elina

corina zei

dat is zeker een leuk model en het zijn mooie stofjes die je hebt gebruikt is dat in oss waar jij altijd heen gaat? het is fijn dat het weer beter gaat met de enrgie.
gr.Corina