Pages

13 juni 2011

Over van alles!



Door het vele hamsteren van de afgelopen tijd was ik beetje het overzicht kwijt van de lingeriematerialen die ik had. Daarbij merkte ik ook dat ik veel ideeën in mijn hoofd had die er net zo snel weer uitgingen.

Om een beetje overzicht te krijgen en mijn ideeën vast te houden heb ik een "ontwerpformulier" gemaakt.
Ik heb eerst een bh getekend (een goede tekenares ben ik nooit geweest maar het gaat toch om het idee!) op een a4tje en deze 20 keer gekopieerd (leek me genoeg om mee te beginnen). Daarna heb ik verschillende lycra's en kantjes en fournituren gecombineerd en deze op het formulier vastgemaakt. Als ik al een bijpassend ontwerp heb dan teken ik die er meteen in. Bij sommige heb ik een voorbeeldfoto geplakt.

Eerder schreef ik al dat ik bij Kantje Boord de tip kreeg om de cups te stomen om ze terug in hun vorm te krijgen. Zij gebruiken hier een piepschuim bal voor.
Deze week bedacht ik me opeens dat het ook heel gemakkelijk zou zijn bij het ontwerpen op een cup. Je hebt dan meteen ook de ronding erin zitten en dan worden je patronen nog nauwkeuriger.

Ik heb bovenstaande foto ook in de tutorial erbij gezet (Klik hier). Binnenkort zal ik hem helemaal updaten met foto's van het ontwerpen met de piepschuimbal.


Ik ben nog steeds op zoek naar tweedehandse exemplaren van deze boeken.  Het gaat om de volgende boeken: Making Beautiful Bra's van Lee-Ann Burgess,  Bramakers Manual van Beverly Johnson en Handboek ontwerpen en creeeren van lingerie van Deisy Lopez

Kan ze natuurlijk ook nieuw gaan kopen maar als iemand ze heeft liggen en er niets meer mee doet dan neem ik ze graag over.



Deze week heb ik ook mijn jaarboek bijgewerkt. Ik had het idee dat ik niet heel veel gedaan had dit jaar maar als ik alles bij elkaar zie dan valt dat best wel mee. (het jaarboek kun je vinden hierboven aan mijn blog) Als ik naar de voornemens kijk dan heb ik het tweede gedeelte van dit jaar nog wat te doen!

3 reacties:

Jenny zei

Wat goed om eens orde te scheppen in je voorraad en vooral ook daardoor in je hoofd! Succes met de uitvoering van je projecten ;-)

corina zei

Dat ziet er mooi uit je jaarboek en inderdaad al best wat gemaakt. Soms is het fijn om alles eens lekker uit te zoeken en te ordenen. succes met je andere projecten.
gr.Corina

Alice zei

Wat een goed idee dat sjabloon voor je cupontwerpen. Ben inderdaad wel blij met mijn vondsten aan lingerieboeken, kan me dus goed voorstellen dat jij je collectie boeken wilt aanvullen. Gr. Alice