Pages

26 juni 2011

Zwart-Wit


Deze zwart met witte stof  heb ik ooit van haar gekregen. Het lag al een hele tijd bij mijn spulletjes, had het alweer een paar keer in mijn handen gehad en weggelegd want de echte inspiratie hiervoor ontbrak. Het was een klein stukje en het moest echt gecombineerd worden met iets anders.
Een tijdje geleden kwam ik het weer tegen en zag ik opeens mogelijkheden om het te combineren.



Bij de laatste lingeriedag had ik andere beugels gekocht dan dat ik die normaal gebruik. Het zijn zogenaamde strapbeugels. Deze beugels zijn lager middenvoor. Hiervoor heb ik ook de hoogte van het voorpandje aan moet passen. Normaal is deze 9 cm (afhankelijk van model) en nu heb ik 6,5 cm hoogte getekend. De decolleté lengte wordt dan natuurlijk ook hoger zodat je meer decolleté hebt.

De beugel zelf is een stukje smaller (niet in totale breedte die is hetzelfde maar het "materiaal" zelf") en hij lijkt daardoor minder stevig dan de beugel (voor grote maten) die ik gewend ben. Ben heel benieuwd of dit nog invloed heeft op het draagcomfort.



En ook deze bh past! Altijd fijn als een nieuw model ook meteen goed zit. Het aanpassen van de cup is goed gegaan. Hij vormt mooi en sluit goed aan. Het is wel wennen om meer decolleté te hebben. Maar volgens mij ben ik gewoon een zeur daarin want het is gewoon allemaal goed bedekt.

Het zwart-witte heb ik best wel ver doorgevoerd. Achterpand en schouderbanden zijn wit maar daar heb ik zwarte picot-elastiek gebruikt, en ook de sluiting en schouderband achter is zwart. Bij het decolleté heb ik witte picot gestikt. Dus het was veel wisselen van garen. De hipster heb ik expres zwart gemaakt omdat ik wit zo vanzelfsprekend vond worden. Op het middenstukje deze keer geen strikje maar 3 witte knoopjes.

Zo ben ik weer ontspannen bezig geweest met het ontwerpen, tekenen en maken van een nieuw setje.

Het volgende project wordt dan eindelijk mijn badpak. Heb mijn oude badpak al ergens in maart uit elkaar gehaald. We gaan op vakantie dit jaar waar ze een zwembad hebben dus dat is een goede stok achter de deur om nu echt aan de slag te gaan. Want er nu nog een kopen dat kan dan echt niet voor mijn gevoel!

Maar ik heb een beetje "koudwatervrees". Je werkt wel met lycra maar het is voor mijn idee toch een andere techniek/manier van werken dan een bh maken. Maar ik spring gewoon in het koude water en ga er verder mee aan de slag.

Blogger geeft soms problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel.

7 reacties:

Kim zei

Echt heel leuk geworden zo met die witte lycra en de knoopjes! Ik moet zeggen dat ik het juist echt heel mooi vind dat deze bh eens wat lager is! Heel geslaagd setje, en wat fijn dat het gelijk goed zit!

Diana 'poetsie' zei

Wat een leuk stofke is dat toch. Heerlijk dat je zoveel plezier in het tekenen ondervindt. Dat vind ik vaak het allerspannendste. Hoe komt het eruit te zien, nadat je een bepaalde aanpassing hebt gemaakt.
Veel draagplezier!

Jos zei

Wie wat bewaard, die heeft wat! Leuk om te zien dat het stofje een goede bestemming heeft gevonden. Op mijn blog heb ik alle drie de werkstukken naast elkaar gezet, leuk om te zien hoe elke combinatie weer een ander effect geeft met dezelfde stof.

Marian zei

Mooi hoor, en het is in derdaad wel wat mooier, als het decolete wat lager is...
Je hebt er weer een super setje van gemaakt....wat een tempo:)
Bad pak is niets moeilijker dan een bh of een body, alleen het elastiek in naaien is voor vele wat eng, gewoon een proeflapjemaken, en het komt allemaal goed.

Alice zei

Leuke combinatie geworden zo, altijd geslaagd wit met zwart of zwart met wit..
Ook ik heb wat koudwatervrees om badlingerie te maken, maar wil toch wat nieuwe sets, dus moet ook maar een keertje in het diepe.
Je kunt toch wel een beetje zwemmen??
Gr. Alice

corina zei

het is een heel mooi setje geworden en fijn dat hij ook goed zit en de kleur combi is ook erg mooi zo de wisseling zwart wit.Moet ik onthouden, succes met je badpak.

gr.Corina

Marie-José H zei

Zo zeg, wat een schitterende lingerie maak je. Ga straks eens goed lezen want ik zag een heel reeks voorbeelden. Allemaal even mooi. Lijkt me toch lastig om een goedzittende BH te maken.