Pages

3 juli 2011

Bruidsjurken kijken


Gisteren was er weer een koninklijk huwelijk te zien op de televisie. Prins Albert trouwde met Charlene.
En natuurlijk heb ik even gekeken om haar jurk te zien. En het was een hele mooie jurk met vele steentjes erin verwerkt (aan de jurk was 2500 uur gewerkt!).

Maar wat mij ook deze keer weer opviel was dat het lijfje bij de borsten niet mooi aansloot. Dan heb je zo'n (dure) ervaren couturier en dan nog past het lijfje net niet mooi. Je zag het eerder ook bij prinses Kate en prinses Maxima.

Volgens mij heeft het te maken met de figuurnaden die daar niet mooi uitkomen. Je ziet dat bij de jurk van prinses Victoria er geen figuurnaad zit maar dat de belijning doorloopt. Bij de jurk van prinse Mette-Marith is de belijning helemaal anders en sluit de jurk mooi aan.

Tja dat heb je als je lingerie maakt. Dan wordt je volgens mij extra kritisch op dat soort punten.

Creatief gezien was het hier een weekje om weer snel te vergeten. Badpak ligt in de hoek (lees terug in mandje) omdat de paddingnaad door het badpak heen scheen. Vind ik niet mooi, moet iets anders verzinnen maar nu even niet. Daarna wilde ik verder gaan met mijn knoopjurk. Die ligt al geknipt en wel sinds maart in een mandje te wachten. Maar ik kreeg de knoop niet mooi. Na twee dagen proberen ben ik niet tevreden met "de knoop". Ik heb de jurk nu over mijn tweede ik gehangen, wachtend op inspiratie (die echt wel een keer komt) om het goed te krijgen.

Fijne zondag!

Blogger geeft soms problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel.

5 reacties:

Jos zei

Ik keek ook meteen naar de coupenaden en vond ze bij deze jurk ook niet mooi...

Jenny zei

En de dames hadden 't allemaal koud ;-) , je ziet de tepels er vaak doorheen, zo zonde!

Angela zei

Ik kijk ook altijd naar zulke dingen Nu ik druk bezig ben met kleding zelf ontwerpen. Ik heb de bruiloft niet gezien weet helaas niet waar jullie het over hebben. Maar zelf hadden we gisteren een bruiloft ook had zij de naad van borst naar oksel niet mooi. Zonde.
Liefs Angela

Marian zei

Was dat jou ook al opgevallen..
Het was trouwens het eerste wat me opviel, mee dat ik ging kijken.
Zo'n puntige coupenaad ook, daar zou je vroeger op school een onvoldoende voor gekregen hebben ..

Bij Kate valt het allemaal wat minder op, omdat er veel kant aan zit, maar 'bij zo'n 'effen'stofje...dat mag toch wel beter ja.

~THEA~ zei

Dat komt omdat je zelf kleding maakt, dan vallen zulke dingen op. Wij kijken ook heel anders naar kleding als een leek!!

Is mij al vaker opgevallen!!

Maar idd zonde,voor zoveel geld mag dat idd beter!!

Lieve groetjes Thea♥