Pages

22 juli 2011

Herhaling Top Knipmode juni



Dinsdag lag bij een stoffenkraam (we hebben er nog vier) bij ons op de markt een mooie zwarte tricot voor 2 euro de meter. Hij was zo goedkoop omdat er hier en daar wat gaatjes in de stof zaten.
Ik heb 2,5 meter meegenomen en besloot om nog een keer het watervalshirt te maken.

Op Sancho vertelde Margriet dat zij het shirt met korte mouwtjes had gemaakt. Omdat ik een shirt met mouwtjes net iets gekleder vind staan heb ik het patroon aangepast.

Ik heb om de gaatjes heen de patroondelen gelegd. Ik zag nog net op tijd dat in het (al uitgeknipte) achterpand ook nog een stoffout zat. Ik kon de stof niet meer aan de stofvouw knippen daarom zit er deze keer een naad middenachter. Maar dat is niet erg.

Nu ik wist hoe het shirt in elkaar gezet moet worden was het binnen korte tijd klaar. Dus een echte uitdaging was het niet meer. Maar ik vind het wel een leuk basic-shirt geworden.

Dit shirt kan ik mooi combineren met de twee rokjes die ik eerder gemaakt heb.

Het plan is nu om nog een tuniek van tricot die wat ingewikkelder is te maken (dat wordt juli-bijdrage van mijn uitdaging). Daarna ben ik denk ik wel even klaar met het tricotgedeelte. Dan wordt het tijd om weer met andere stofjes te gaan werken.

4 reacties:

Marian zei

Oooh wat bof jij met je stoffenkramen op de markt,hier in het dorp is alleen maar een vis enk aas en groenteboer, het naburige dorp heeft een iets grotere markt, maar geen stof, verdwenen, een ander naburig dorp heeft gelukkig nog een stoffenwin kel, maar is wel duur.
Dus voor testkledingstukjes niet zo geschikt.
Ik ben ook al bezig met een jurkje uit de knip...moet de rits nog doen.

Jos zei

ben je soms in het vooruit aan het werken voor de uitdaging!?

corina zei

Je hebt de turbo aangezet is het niet leuk shirt geworden ik heb deze knip gemist meestal kijk ik er ff in om te zien wat er in staat. en past zeker goed op je rokjes.
gr. Corina

Angela zei

leuk leuk!!! ik zit er ook nog overna tedenken om een waterval shirtjes temaken.
Liefs Angela