Pages

20 juli 2011

Mijn knoopjurk




Dit patroon komt uit de Knipmode van februari 2011. Een favoriet patroon dat al in veel verschillende stoffen te bewonderen is geweest op diverse blogs.

In maart heb ik deze stof in de uitverkoop gekocht bij een stoffenwinkel. Enthousiast begon ik met het uittekenen van het patroon en het uitknippen van de patroondelen  uit stof.

Maar toen snapte ik de beschrijving niet en werd ik minder enthousiast. De patroondelen kwam in het mandje terecht en bleef daar liggen tot begin deze maand.

Toen vond ik het zonde van de mooie stof om niet nog een poging te doen. Ik heb alle tips op Sancho gelezen en de uitleg op de site van de Knipmode uitgeprint en begon toen met goede moed de knoop er in te leggen. Het heeft even geduurd en de jurk heeft tussendoor even moedeloos op mijn tweede ik gehangen,  maar uiteindelijk is het me toch gelukt om de jurk in elkaar te zetten. Vraag me niet hoe het me gelukt is, als ik het nog een keer moet doen weet ik niet of het me lukt.

De stof is redelijk dik en ik kan deze dan ook komende herfst nog wel doordragen. Misschien dat daarom ook die knoop wat moeilijker ging.


Verder heb ik deze week mijn Uitdaging verder voorbereid. Ik heb eerst mijn stofjes uitgezocht (in vergelijking met mijn lingeriematerialen heb ik niet zo heel stof meer liggen) en daarbij een aantal (herfst-winter) patronen uitgezocht. Had natuurlijk beter één groot papier kunnen pakken maar ik vond deze papiertjes leuker.

Leuk om te lezen dat er al 5 dames meedoen aan de uitdaging. Ik hoop dat we elkaar kunnen stimuleren om het vol te houden

4 reacties:

Karin zei

Hey bekende japon t'is je dus toch gelukt. Ik heb hem in het lila/paars gemaakt zal er een foto van op mijn blog zetten.

Marian zei

Leuk geworden, en een erg mooie kleur, die kan inderdaad in het najaar ook nog.

Hier ligt die ook half af, al vanaf februari ook, de knoop zit er al wel in, weet al niet eens meer waarom die niet af is, wat ik dus nog moet doen eigenlojk om hem af te krijgen ( schaam)

Alice zei

Niks mis met je knoopjurk, ik heb dit patroon ook op mijn wensenlijstje staan, nu alleen nog even...en ...en ....
:-)
Gr. Alice

corina zei

dat is een mooi stofje en de jurk is erg mooi geworden kun je zeker doordragen in het najaar. Ik heb eerder shirts gemaakt met een knoop het is best ingewikkeld.
gr. Corina