Pages

17 juli 2011

Top knipmode juni 2011



Hoewel het weer niet echt uitnodigt om een zomerse top te dragen heb ik er toch eentje gemaakt. Misschien dat het helpt om het zonnetje weer terug te krijgen.

Het is een grotematen model 18 uit de Knipmode van juni 2011 en wat moeilijkheidsgraad betreft zou het anderhalf bolletje zijn. Volgens de uitleg in het blad voor diegene met weinig ervaring.

Moet eerlijk zeggen dat ik het toch niet zo'n heel gemakkelijk patroon vond om te maken. Het voorpand is dubbel zodat de watervalhals mooi valt doordat je aan de binnenkant de goede kant van de stof ziet. Maar daardoor moet je het achterpand steeds tussen het voorpand en het belegvoorpand stikken. Ik heb even goed moeten kijken hoe ze dat bedoelde. Kwam niet goed uit de beschrijving. Maar opeens zag ik het licht en toen zat hij zo in elkaar.

Ik heb alleen geen strikband gemaakt onderaan. Dat vind ik nooit zo mooi zitten. Daarom een aansluitende band er van gemaakt.

Het stofje komt van het stoffenspektakel in Zwolle waar ik in het voorjaar naar toe ben geweest. Ik heb daar nog een tricotstof van liggen en ik ben van plan om daar nog een tuniek van te maken.

Ik ben heel blij met mijn tweede ik. Als ik de kleding erover heen hang dat is het veel realistischer dan bij de vorige pop. Ik heb alleen nog steeds geen hoes er voor gemaakt. Had nu voor de foto er een stuk fleece overheen gespeld. Komt op mijn "nog te doen" lijstje.

Het goede nieuws verder is dat ik mijn "knoopjurk" ook afgemaakt heb. Ik zal daar van de week een foto van plaatsen. Weer een mandje leeg!  Ga nu verder met het volgende mandje dat al een tijdje ligt met een jurk uit de Patrones voor dochterlief.

Blogger geeft soms problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel.

5 reacties:

Isabelle zei

Leuk om de jouwe te zien! En wat een mooi stofje is dat,zeg!!!

Ik heb hem ook gemaakt. Maar ik vind hem veeeel te diep bij mij. Sta regelmatig half ontbloot :-D.... Maar hij zit wel zalig. Van de week had ik hem aan met een longsleeve eronder, kan ook heel goed. Misschien ook een idee voor jou zodat je hem komende week aan kan?? :-).

Groetjes, Isabelle

corina zei

Dat is een leuk model deze knip heb ik dus niet ingekeken en dus ook niet gekocht (dom). Vind de stof ook erg leuk mooie kleuren. Als straks de zomer terug is zul je er zeker veel plezier van hebben.
groetjes Corina

Jos zei

Ja, watervalhalzen blijven mooi!

Kim zei

Erg mooie top geworden! Mooi vrolijk stofje ook.

Ik heb ook al een waterhalsshirt gemaakt, ze zijn ´in´ denk ik! Leuk!

Alice zei

Leuk shirt geworden, hoe draagt íe? Ben benieuwd of de watervaldrapering lekker zit en niet teveel zwiert en zwaait als je je beweegt.
Gr. Alice