Pages

18 juli 2011

Uitdaging: Elke maand een kledingstuk



Ik koop al weer een jaar of drie elke maand trouw de Knipmode. Ik heb ook nog hele oude liggen maar die van de laatste 3 jaar heb ik compleet. Dat zijn dus zowiezo 36 tijdschiften met zelfmaakmode. Dan heb ik het nog niet over de Ottobre, Simplicity, Patrones en een enkele Burda.

Meestal staan er wel een of meerdere kledingstukken in die ik leuk zou vinden om te maken. Alleen vaak blijft het bij alleen maar "leuk vinden" en komt het niet tot het maken. Heel veel Knipmodes zijn dan nog steeds in orginele staat waarbij de radarbladen vastgeniet zitten in het blad.

Ik weet dat ik niet de enige ben want ik heb een aantal bladen zoals bijvoorbeeld de Patrones en Ottobre gekocht via Marktplaats en vaak zitten de radarbladen daar dan ook nog in vastgeniet.

Lang geleden heb ik al geroepen dat ik iedere maand minstens één kledingstuk uit de Knipmode van die maand wilde maken. Maar daar is het nooit van gekomen.

Maar nu ga ik de uitdaging met mezelf aan om elke maand één kledingstuk voor mezelf te maken uit de Knipmode. Het patroon hoeft dan niet de Knipmode van deze maand te zijn maar mag ook uit een andere komen.

Ik zal een fotolijstje maken hier rechts op de pagina zodat ik bij kan houden wat ik elke maand gemaakt heb.

Misschien dat er meer zijn die het leuk vinden om deze uitdaging aan te gaan? Laat het me weten dan plaats ik een link naar je blog/website etc.

Blogger geeft soms problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel

24 reacties:

Karin zei

Ik doe mee aan deze uitdaging. Neem het me elke keer voor. Wie weet kunnen we elkaar opjutten.

groetjes Karin

Marian zei

Ik doe ook mee...heb hetzelfde probleem als jij, koop telkens die bladen om er iets uit te maken...maar het komt er niet van.
Of het er nu van gaat komen weet ik niet, misschien haak ik wel af, maar dan heb ik het toch geprobeerd

Jos zei

Ja, ik doe ook mee. Ik heb nog zo veel stofjes en tijdschriften en ideeen. Bij mij zal het naast de Knipmode ook andere bladen worden, maar dat is vast niet erg.

Angela zei

oohhh wat herkenbaar!!!! Ik ga het ook proberen.
Liefs Angela

corina zei

Ik ga het ook proberen weet niet of het lukt maar ook ik koop ze af en toe maar heb er ook liggen zoals jij nog intact, het zijn bij mij vaak andere bladen maar dat maakt niet uit toch?
gr. Corina

~THEA~ zei

Ik heb een abbonnement op de Knip,dus heb sowieso alle nummers staan.En bij sommige zeg ik,ja leuk, dat en dat ga ik maken. En bij andere nummers zie ik niks leuks voor me staan.
Maar ik bewaar altijd 10 jaargangen,dus meestal komen ze toch wel van pas!

Ik wil wel mee doen.
Lijkt me leuk!!

Groetjes Thea♥

Alice zei

Ok, ook weer zo'n leuk initiatief, ik ga het ook proberen, maar beloof niets.
Gr. Alice

tazke zei

Ik ga er me ook aan wagen, maar ik ga wel kinderkleding ook laten meetellen, anders haal ik het zeker niet.

Hopelijk is dit de extra boost die ik zo dringend nodig heb!

Greetz

Sandra zei

Ha Simoneannemone,

Nu eens niet via twitter ;-)
Ik ga met jou de uitdaging aan...m'n voorraad stoffen begint weer aardig uit te dijen: tijd voor actie!!

Met z'n allen moet het lukken!

Groetjes,
Sandra

Hennie zei

Hoi Saskia,
Wat een goed idéé! Ik denk er nog even over na of ik ook mee ga doen!
In iedergeval heel veel succes hiermee, en ik ga het zeker volgen!
Groet, Hennie

creatieve-vlinder zei

Ik ga de uitdaging ook aan, patroonbladen genoeg hier en lappen mooie stof ook.
Kan me er steeds niet toe zetten dus hoop dat dit me door de dip heen helpt.

Saskia zei

@Creatieve Vlinder: Leuk dat je ook meedoet! Wil je je blog doorgeven dan zet ik die erbij op de lijst (je profiel is beschermt)

@Sandra: Leuk om je te lezen buiten twitter. Heb je blog op de lijst gezet en ook bij mijn bloglist.

@Hennie: Laat het met weten als/wanneer je mee wilt doen dan zet ik jouw blog ook op de lijst

creatieve-vlinder zei

Lapje is uitgezocht, nu patroon nog en dan vandaag aan de slag.
Merk nu al dat mee doen aan de uitdaging zijn vruchten afwerpt ;-)ben al verder dan dat ik jaren ben gekomen.

mijn blog is http://creatieve-vlinder.blogspot.com/

Saskia zei

Leuk dat deze uitdaging je zo kan stimuleren!

Ik zet je blog op de lijst erbij en meteen ook bij mijn bloglist.

Saskia

lenteroos zei

Wat een bijzonder leuk idee om iedere maand wat te maken zeg!!! Ik ga nog niet mee doen maar zodra mijn hobbykamer helemaal af is ga ik zeker een poging wagen - en dan wil ik ook eens proberen zelf lingerie te maken. Heb daar wel eerder over nagedacht, heb er zelfs al een fijn patroontje van.
Ik hou het in mijn achterhoofd!
Succes.

Voske zei

Hallo Saskia,

Jou verhaal is zo herkenbaar, ik heb ook stapels tijdschriften (en patronen) liggen en het voornemen is er zeker wel...alleen komt het maar niet tot de uitvoering.

Mag ik nog mee doen met jou uitdaging? Mijn blog is http://voske77.blogspot.com/

Groetjes,
Vicky
ps: geldt het ook voor bestelde patronen van bijvoorbeeld Farbenmix en Merkwaerdigh alleen maar zelfmaakmodebladen?

Saskia zei

Tuurlijk mag je nog meedoen! Gezellig!

Je mag zelf weten hoe je het invult als het maar één kledingstuk per maand is.

Ik zet je blog op de lijst erbij.

Saskia

lelieswereld zei

Mag het ook van patronen zijn die van ergens anders komen? Ik gebruik er vaak van burdastyle, en van heidi en finn, of zelfgetekende :)

Saskia zei

Ik begon in eerste instantie met alleen de Knipmode maar later hebben we het aangepast dat je elk patroon mag gebruiken dat je wilt. Maakt niet uit uit welk tijdschrift of zelf getekend.

Laat je even weten als je meedoet? Dan zet ik je blog erbij.

Saskia

lelieswereld zei

Ik wil graag meedoen :) Mag ik inpikken vanaf januari?

Studentenbudget zei

Hoi Saskia,

Het is inmiddels alweer een jaar verder, maar kan ik vanaf augustus inhaken?

simoneannemone zei

Je mag op elk moment dat het jou uitkomt meedoen.
Je bent van harte welkom!

Kijk ook maar op onze blog www.elkemaandeenkledingstuk.blogspot.com

Studentenbudget zei

Top!
Mijn naaimachine gaat deze week weg voor onderhoud en dan kan ik starten! Stof en patronen zijn al aanwezig! :)

Marianne zei

Ik kijk al die tijd al hier mee zolang jullie hiermee zijn gestart. Het is wel een mooie stok achter de deur. Ik koop tenslotte ook veel zelfmaakbladen en laatste tijd ook patronen voor het gemak. Alleen ik wil wel eerst met oude kledingstukken het patroon naknippen om er eerst weer eens in te komen :-) Het is zo lang geleden voor mij dat ik kleding voor mezelf maakte (wel veel voor mijn dochter gemaakt.)

*Marianne*