Pages

30 juli 2011

Uitdaging juli 2011




In de maand juli had ik al twee shirts gemaakt uit de Knipmode maar die telde nog niet mee voor de Uitdaging. Daarvoor had ik tuniek 19 gekozen uit de Knipmode van april 2011,

Het is een tuniek met daarover een los stuk dat geplooid op de schouder en aan de zijpanden wordt zodat het gedrapeerd over het voorpand valt. (door de drukke stof krijg ik dat niet mooi op de foto)

Het maken ging een beetje moeizaam deze keer. Het patroondeel van het los stuk was in drie delen getekend op het patroonblad. Ik heb toch een tijdje lopen turen voordat ik in de gaten hoe dat allemaal aansloot. Ik wist dat ik net niet genoeg stof had. Maar omdat de jurken uit de Knipmode bij mij altijd te lang zijn kon ik daar gemakkelijk 12 centimeter van afhalen.

Toen leek het allemaal soepeltjes te verlopen, alleen toen de tuniek in elkaar zat bleek dat het gedrapeerde stuk niet strak genoeg zat zodat je inkijk had tussen jurk en los stuk. De tricot is wit van binnen dus dat is niet mooi. Daarom een en ander wat aangehaald en strakker gemaakt. Ik denk dat ik daardoor nu minder plooien heb dan je op het voorbeeld kunt zien.

Toen was het nog maar een kwestie van de mouwen inzetten. Maar dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik was de mouwen kwijt! Mijn kamer 6 keer overhoop gehaald maar ze zijn niet meer terug te vinden. Ik weet zeker dat ik ze geknipt en gelockt heb.
Ik denk dat ze per ongeluk in de vuilniszak zijn beland die in mijn kamer stond nadat ik daar mijn prullenbak in leeggegooid had. En die vuilniszak is van de week met de klikovrachtwagen meegegaan naar ik weet niet waar naar toe.

Eigenlijk had ik al helemaal genoeg van deze jurk maar ik wilde hem toch afmaken. Ik had niet meer genoeg stof voor nieuwe mouwen. Hele korte mouwtjes vond ik ook nix. Daarom heb ik in een contrasterende kleur de mouwen geknipt. Het is een kleur paars die bij het patroon past.

Maar ik weet nog steeds niet of ik het mooi vind geworden. Komt ook omdat het niet is geworden wat ik voor ogen had. Misschien is het een kwestie van wennnen. Ik weet het niet, daar kom ik achter als ik hem een paar keer gedragen heb.

Maar de uitdaging van juli is in ieder geval gelukt. Ik heb een kledingstuk gemaakt!
Voor augustus heb ik al plannen voor een rok voor het  najaar!

7 reacties:

Marian zei

Ooh wat een grappig verhaal, die mouwen...voor jou wat minder natuurlijk, maar je hebt het leuk opgelost..
De draperien zijn indedaad moeilijk te zien op de foto...
Bij jou ook 'de kop' er af, net op tijd, nu naar augustus :)

corina zei

Ik had het niet eens gezien van de mouwen ik vind het erg mooi en leuk opgelost, jou project voor de maand juli is klaar op naar die van augustus.
gr. Corina

~THEA~ zei

Wat een ellende...die mouwen!

Als je het niet verteld had, was het me niet eens opgevallen!

Toch gelukt voor jou, de uitdaging!

Ik moet nog foto's maken van mijn kledingstuk.Maar morgen is het ook nog de hele dag Juli, niet??

Gaat wel lukken, groetjes Thea♥

Jos zei

Wat balen van die mouwen, maar goed opgelost zo. Zou wel eens een foto willen zien van jou met de jurk aan. Ik ben zo benieuwd of de drapperie de jurk niet gaat laten trekken, omdat ie natuurlijk maar aan een kant zit. Heb bewust de twee shirts zonder drapperie gemaakt.

Kim zei

O wat zonde van die mouwen, maar het valt inderdaad niet op als je het niet zegt! Goed opgelost.

Stofje vind ik erg leuk!

Vlijtige Lies zei

De mouwen staan er juist heel goed bij!Grappig verhaal,zou mij ook zo kunnen overkomen.Nou ja je hebt et prefect opgelost!Veel draagplezier.

devlinders zei

Wat is hij mooi geworden. heb je hem al een paar keer aangehad en is hij nu meer naar je zin?

Dat zou mij nu ook zomaar kunnen gebeuren met die mouwen. Even hups snel opruimen en dan denken dat je alleen de geknipte restjes weg gooit.