Pages

15 augustus 2011

Geen cola meer


Al sinds mijn 15e jaar drink ik cola. Eerst de gewone cola. Toen de cola-light werd uitgevonden ben ik dat gaan drinken. De laatste jaren dronk ik vooral de Cafeïne-vrije (light) versie.

Ik lust geen koffie. Thee alleen maar met veel suiker (ook niet goed) en met andere frisdranken of fruitsapjes kun je me ook niet blij mee maken. Ben wat dat betreft gewoon een hele moeilijke drinker en eter.

Dus uiteindelijk dronk ik de afgelopen jaren alleen maar cola.  Ik praatte het goed door tegen mezelf te zeggen dat ik vooral de minste slechte versie dronk.

Omdat mijn vermoeidheid maar niet over gaat vond ik dat ik ook meer moest gaan doen aan mijn eet- en drinkpatroon. Misschien dat dat een duwtje in de goede richting kan gaan geven. Dus meer fruit eten, letten op vitamines en ga zo maar door. Ik ga geen dieet volgen of zo. Er mogen best wel een paar kilootjes af maar van dieten wordt ik diep-ongelukkig en dat is het niet waard.

Maar toen vond ik dat ik ook maar eens moest gaan stoppen met dat cola drinken. Dus sinds afgelopen zaterdag drink ik geen cola meer maar alleen maar water. En niet zo'n beetje water maar heel veel water! Dus dit wordt mijn derde cola-loze dag. En het valt niet mee hoor om een gewoonte zo om te buigen.
Gelukkig wordt er hier verder geen cola gedronken dus kom ik ook niet in de verleiding.

Ik heb me wel een beloning beloofd voor als ik één week geen cola heb gedronken: Dan mag ik 5 kantjes uit Hongkong bestellen. Zonder deze beloning in het vooruitzicht was ik ook wel begonnen aan deze nieuwe uitdaging (al vind ik die van het kledingmaken toch veel leuker) maar het is wel een leuk vooruitzicht!

Ik ga weer een glaasje water inschenken...........

10 reacties:

Voske zei

Volgens mij is het voor jou 2011 het jaar van de uitdagingen. Dit gaat je vast wel lukken maar toch: heel veel succes (voor de moeilijke momentjes)!!!

~THEA~ zei

Ik vind het knap van je!!
Ik ben ook een waterdrinker,maar altijd al.Lust bijna niks van al dat andere spul!

Heel heel veel succes!!

Groetjes Thea♥

Kim zei

Wat goed dat je je dit voorneemt! Hopelijk houd je het vol, je hebt natuurlijk wel een heeeeele leuke beloning in het verschiet! Leuk!

corina zei

Succes en het gaat je vast lukken en kantjes uit hong kong is zeker een leuke beloning.

gr.corina

Steffie zei

Kei knap hoor. Ik heb ook jaren lang alleen maar Coca Cola gedronken. Liters in de week. Toen ben ik overgestapt op liters Fanta. Later is dat Spa Orange geworden en tegenwoordig drinken we Lipton Ice Zero met Lemon. Smaakt ook goed maar moet wel ijskoud zijn. En die vijf kantjes heb je nu al verdiend!

Saskia zei

Al 4 dagen zonder cola :-)

Saskia

Alice zei

Hoi Saskia, een goede beslissing van je, zeker als je alleen maar cola dronk. Manlief is als tiener echt verslaafd geweest aan cola en had toen echt afkickverschijnselen toen hij geen cola meer mocht.
Dat zal wel meevallen bij je, maar toch is het altijd lastig een gewoonte te doorbreken. Succes ermee en je beloning is de moeite waard..:)
Gr. Alice

Angela zei

heel herkenbaar!!! succes!!!

Yvonne zei

Knap van je! Ik overweeg het ook al een paar weken, vooral sinds ik een paar keer las dat cola light hongergevoel opwekt. En dat wil ik niet! Heb je last van afkickverschijnselen? :-)

Saskia zei

Ik heb geen last van afkickverschijnselen. Wel af en toe van "wat zou ik nu graag een colaatje willen" maar dat kan ik gauw genoeg weer vergeten.
Dan drink ik snel een "overheerlijk glaasje water".

Hongergevoel is niet minder, maar we hebben nog vakantie dan snoep je toch meer dan anders.

Saskia