Pages

6 augustus 2011

Tricots gekocht




Naast de drie stoffenwinkels die we hebben staan er bij ons op de weekmarkt ook vier stoffenkramen. (eigenlijk zijn wij heel verwend, dat weet ik).

Vorige week was ik bij een van de stoffenkramen die zomeruitverkoop had. Het waren coupons van zo'n 2 meter. Natuurlijk kon ik het niet laten liggen en heb 3 tricots gekocht.

Deze week kwam ik er weer langs (ging eigenlijk alleen even gauw kaas halen) en waren de tricots de helft goedkoper dan de week daarvoor. Vandaar dat ik nu vijf nieuwe tricots heb. Allemaal in winterkwaliteit (dus niet te dun) en kleuren die ik dan ook door kan dragen.

De tricot linksboven is een "paneel". Boven dit patroon zit een brede grijze rand. Dat zal wel even puzzelen worden hoe ik dat het beste kan verwerken. Maar dat is natuurlijk wel een leuke uitdaging.

Maar deze week even geen kleding maken. Ik ga beginnen met het leren tekenen volgens het grondpatroon. Moet wel even wat koudwatervrees overwinnen. Ben zo gewend aan de Bella Hendriksmethode. Maar de nieuwsgierigheid naar de manier van tekenen volgens het grondpatroon overwint het koudwatervrees.  De tekenspullen liggen klaar dus ik ga zometeen beginnen met tekenen van de eerste lijnen.

Fijn weekend!

6 reacties:

Marian zei

Toch wel gevaarlijk..even een stukje kaas halen, misschien toch maar goed dat ik buitenaf woon en dat ik 'niet even' iets kan gaan halen, zou bij mij ook erg verkeerd aflopen, alhoewel, jij heb nu wel erg goedkope stofjes...

Tekenen in het grondpatroon is niet moeilijk hoor,jij kan al tekenen, dus je weet wat je doet, alleen moet je eerst een heel voor en achterpand tekenen, dat je misschien ook nog van pas kan komen voor een shirt of zo, met wat aanpassingen :)

~THEA~ zei

Zeg dat wel......verwend!! Poeh, wij hebben hier op de markt 1 stoffenkraam.Die had voor kort alleen maar oude stroep.Lieve oude baas, dat wel!

Die is nu gestopt en nu staat er een echtpaar,van dezelfde zaak dat wel.Maar die hebben heel leuke stoffen,modern zoals Dapper en zo!!En wat ook niet onbelangrijk is........niet te duur!!
Dus ik prijs me heel gelukkig.

Maar ik koop hoofdzakelijk op de stoffenmarkten.Wat een uitvinding!

Maare.....je hebt leuke stofjes uitgezocht.Fijn dat de kwaliteit goed is,zodat je ze door kunt dragen. Er is nix wat zo lekker draagt als tricot! Ik zou niet anders meer willen!

Fijn weekend.

Groetjes Thea♥

Oja, was de kaas lekker??

Alice zei

Nou, dat ben je zeker wel met het aanbod aan stoffen: verwend. Maar ook zo gevaarlijk...de stoffenkraam heeft een prachtige winkel in Capelle geopend en die is ongeveer 10 minuten van mijn werk af...en dan is de verleiding soms te groot om niet even de stofjes live te bekijken en voelen.
Ach, nu hoef je in ieder geval niet te zoeken naar een passend stofje voor de uitdaging..:-))))
Gr. Alice

corina zei

Dan ben je zeker verwend voorheen in gorinchem stonden er ook een paar maar daar worden het er steeds minder. Je heb erg leuke stofjes op de kop getikt, en het tekenen lukt je vast wel. Succes ermee en veel plezier met je lappen.
groetjes en een fijn weekend
Corina

Diana 'poetsie' zei

Heerlijk al dat snoepgoed.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ik zie zelf al jurkjes voor me.

Hennie zei

wauw!! leuke stofjes! vooral die rechtsonder....
Echt verwend als je zoveel keus hebt en dan ook nog in de opruiming! Inslaan dan maar ;-)

Groetjes Hennie