Pages

2 september 2011

Blauw-grijs Lingeriesetje






Ik was de laatste tijd een beetje lingeriemoe. Had veel setjes gemaakt en op een gegeven moment vond ik het even niet meer leuk. Voordeel daarvan is dat ik daarvoor in de plaats veel kleding heb gemaakt waardoor niet alleen de lingerielade vol is maar ook de kledingkast al goed gevuld raakt.

Maar langzaam begon het weer te kriebelen en ging ik op zoek naar inspiratie, rommelde wat in mijn kast. legde kantjes en lycra bij elkaar. En zo kwam ik deze lycra weer tegen. Het setje heb ik al eerder gemaakt (klik hier), maar ik heb het niet meer aangehad nadat ik de voorgevormde cups had ontdekt.


Maar de combinatie van kant en lycra vind ik nog steeds zo mooi dat ik een nieuw setje gemaakt heb. Uiteraard met de voorgevormde cups, zonder wil ik echt niet meer.


Het is een grijs-blauw achtige lycra, het kant is niet-elastisch en is donkerblauw van kleur met roze en grijs-blauwachtige (zelfde tint als lycra) bloemen.

Elke dag heb ik er een uurtje aangewerkt en ik heb geprobeerd om zo secuur mogelijk te werken. Naaitechnisch ben ik er tevreden over. Het beugelband zou ik nog steeds wat smaller doorgestikt willen hebben maar daar ga ik verder op oefenen de komende tijd.

Het was de eerste keer dat ik het middenstukje met kant heb bekleed. Ik heb daarvoor de tutorial van Sigrid gebruikt. Ik kon het niet anders knippen dan met een naad in het midden. Een volgende keer wil ik wel beter letten op het spiegelen van het kant. 

En de pasvorm is goed! Hij sluit mooi aan, geeft goed steun en je ziet geen (extra) rolletjes. Allemaal factoren die een bh prettig doen dragen.

De slip is het model dat ik zelfgetekend heb volgens de methode van Bella Hendriks.


Voor het spannen over de cup gebruik ik tegenwoordig ook de piepschuimbol (onderste foto). Het is een handig hulpstuk. Door het het spannen voorkom je eerder dat je de lycra te hard aantrekt waardoor je kreukels en bobbels krijgt in de cup. Het kant heb ik met de hand op de cup vastgezet. Duurt wel wat langer (kan maar kleine stukjes achter elkaar doen) maar het resultaat is wel mooier vind ik zelf.

De lingeriemoeheid is weer voorbij. Nieuwe idee├źn zitten al in mijn hoofd. Maar ook voor de uitdaging heb ik alweer een leuke jurk uitgezocht. Genoeg te doen dus de komende tijd!

4 reacties:

Steffie zei

Ik vind de combinatie heel mooi. Wanneer ben jij bij Syldesign geweest? Ik ben er 2005 geweest. Ik heb toen een aantal soorten bh's gedaan. Van maart tot en met juni zo iets. Want ik had een balconet-bh gemaakt voor onze 25 jarige bruiloft. Misschien hebben we wel bij elkaar gezeten.

corina zei

hij is erg mooi geworden vind ook de kleur combi erg mooi. en hij is ook erg netjes gemaakt soms is het ook maar beter als je doorstikt dat het niet te dicht op elkaar zit inverband met de beugel deze gaat er dan erg moelijk in.
gr.Corina

Kim zei

Prachtig! Hele mooie combinatie inderdaad! Mooi gedaan. Hhaha fijn he, die voorgevormde cups!

Angela zei

erg mooi zetje!!! leuke combie!!
Liefs Angela