Pages

15 september 2011

Oplosbaar rijggaren





Bij het lingeriemaken gebruik ik vaak rijggaren. Ik rijg de lycra op de cups vast, de dubbele panden rijg ik op elkaar zodat ze tijdens het stikken niet verschuiven en zo kan ik nog even doorgaan.

Het vervelende van de gewone rijggaren is dat als je er overheen gestikt hebt het moeilijk weer te verwijderen is. Het is vaak een gepluk om het weg te krijgen. En het er overheen stikken is bij bijvoorbeeld de decolleté -rand van de cups niet te voorkomen.

Maar pas geleden las ik dat er oplosbaar rijggaren verkrijgbaar is.  Dat leek me wel heel handig bij het lingeriemaken. Maar het is wel heel moeilijk verkrijgbaar hier in de stad. Ook bij mijn favoriete fourniturenwinkel kende ze het niet. Maar wat zij niet kent dat gaat ze zoeken en ze heeft het dan ook voor me besteld. Het heeft even geduurd maar gisteren belde ze dat ze het binnen had gekregen. Dus vanmorgen meteen opgehaald. Echt goedkoop is het niet vergeleken met het gewoon rijggaren, maar het lijkt wel heel veel voordelen te hebben.

Ga het deze week meteen uit proberen als ik met mijn nieuwe bh ga beginnen.

3 reacties:

Aline zei

hee, dat is een leuke tip! ik ben heel benieuwd of het je bevalt!

corina zei

ben heel nieuwsgierig of het werkt want dan is het voor mij ook wel iets want ik rijg net als jij heel veel bij de lingerie

gr. Corina

Angela zei

oohh dat is een goede tip!!!
Liefs Angela