Pages

14 september 2011

Thema 1001-nacht




Vorige week bedacht ik me dat ik nog geen zwarte bh had. Dus het werd tijd om er een te maken.
Zwarte lycra had ik nog op voorraad maar ik heb even getwijfeld wat ik erbij zou verwerken. Heb verschillende kantjes er bij gelegd maar ik werd er niet enthousast van.

Totdat ik bedacht dat het ook een effen zwarte bh kon worden. Maar helemaal effen past eigenlijk ook weer niet bij mij dus zocht ik er hotfix-steentjes bij. En opeens zag ik het voor me: Een letterlijke vertaling van het thema 1001-nacht dat nu op het lingerieforum is.

Het zwarte lycra is de nacht en hotfixsteentje zijn de sterren die glinsteren tijdens de 1001 nachten waarin de verhalen verteld werden

De bh in elkaar zetten ging goed. Over het naaitechnische gedeelte ben ik tevreden.
Alleen daarna ging er van alles fout. Bij het oppersen van de cups heb ik te dicht op de lycra gestoomd waardoor er op de linkercup nu twee plekken zitten. Daarna ging ik de hotfix erop strijken en dat ging ook niet helemaal goed. Uiteindelijk heb ik er een aantal met de hotfixtang erop gezet. Maar dat is eigenlijk teveel gepriegel voor de motoriek van mijn handen.

Over het eindresultaat ben ik dan niet 100% tevreden. De bh is zeker draagbaar alleen door de problemen met de hotfix is hij minder mooi geworden dan ik van tevoren bedacht had.

Over het ontwerp en de letterlijke vertaling van het thema ben ik wel tevreden. Misschien dat ik hem ooit nog een keer opnieuw ga maken. Maar mijn lijst met idee├źn is nog erg lang dus dat zal nog wel even duren.

5 reacties:

Marian zei

En toch is hij 'sprookjeachtig' mooi!!!
Ik zou hem gewoon dragen, soms zit het wel eens niet mee...

Alice zei

Nou, niets van te zien op de foto's, ik vind het een chique setje geworden, zou je zo uit de winkel gehaald kunnen hebben. Ik merk dat ik ook erg kritisch ben en blijf op mijn eigen werk en dat anderen de schoonheidsfoutjes niet eens zien.

Kim zei

Wow! Werkelijk prachtig!!! echt waar.

corina zei

Ik zie er niets van op de foto vind het een hele leuke bh geworden en ik zou hem zeker dragen hoor. als je een volgende maakt dan gaat het vast beter.
gr. Corina

Angela zei

Oohh hij is erg mooi!!! Zo op de foto is hij ook erg netjes. Super gaaf zwart!!
Liefs Angela