Pages

7 september 2011

Uitdaging September 2011



Het is pas begin september maar toch heb ik de Uitdaging voor September al af.

Ik wilde iets maken van de tricot met print die ik van de zomer op de markt gekocht heb. Maar ik wist niet precies wat. Totdat ik bedacht dat de effen groene tricot die ook nog in de kast lag precies dezelfde kleur had. Ik heb de twee lappen een tijdje op mijn "tweede ik" gehangen om inspiratie te krijgen.
Al zoekende door de patroonbladen zag ik in Patrones 296 (waar ook mijn grijze rok uitkomt) dit patroon dat paste bij wat ik in gedachten had.

De rokken uit dit blad passen goed dus ik dacht dat ik met de tuniek ook de gewone maat aan kon houden. Maar dat ging niet zo gemakkelijk. Ik heb het patroon flink aan gepast. Zo heb ik de groene band 6 centimeter hoger aangezet, anders viel de band net op mijn buik en dat doet mijn figuur niet echt goed.

Vanaf de mouwinzet tot aan de taille 4 cm heb ik  aan beiden kanten ingenomen. Daardoor moesten de mouwen ook aangepast worden. Het orginele model was toch meer model hobbezak geworden. Met de aanpassingen zit hij mooi.


De watervalshals (op de foto niet helemaal duidelijk te zien door de print) geeft het model net iets extra's

Al met al ben ik blij met het resultaat. Weer een fijn zittende tricotjurk erbij. En ik denk dat er nog wel meer gaan volgen.

8 reacties:

Angela zei

ooohh leuk.. Je hebt je er aan gehouden. Leuk leuk. Ik begin binnen kort ook. Even de naailes afwachten.
Liefs Angela

corina zei

Hij is erg mooi geworden, ik heb dat meestal met al mijn patronen dat ik ze moet aanpassen. Vind ook de kleur combi erg mooi, en de hals kun je wel zien hoor dat het een waterval is. Veel plezier van je jurk.
groetjes Corina

Voske zei

Wat is het een leuke tuniek geworden. Die kleurcombinatie spreekt enorm! Gewoon om vrolijk van te worden.

Diana 'poetsie' zei

Wat een mooie tuniek, met een mooie legging erbij, helemaal top!

Jos zei

Speedy gonzalez!

~THEA~ zei

Jeetje Saskia, je bent snel!!

Maar hij is wel leuk!! Ik dacht dat het 2 delig was, maar het is toch een jurk. Ik vind de combi wel erg leuk gevonden!
Ja, ik moet ook altijd alles aanpassen, heb ook geen standaard maat.

Groetjes Thea ♥

Ineke zei

Het is een mooie tuniek!!! Mooie stof en hele mooie kleuren ook. Het patroon aanpssen is wel bekend maar daarom draagt zelfgemaakt ook
fijner.
Fijne dag, Ineke

Kim zei

Prachtig! Echt een hele mooie, leuke en vlotte tuniek! Wat een gaaf stofje!