Pages

27 september 2011

Rood setje




Na het zwarte setje van de vorige week werd het nu eens tijd voor een rood setje. Want ook die had ik niet (meer) in mijn collectie zitten.

De voorgevormde cups zijn bekleed met een patroon met diagonale naad. De lycra was te dik om de cup zonder naad te bekleden. Het kant was wel elastisch genoeg om zonder (figuur)naad te verwerken.

Zoals altijd ook hier weer stevige brede schouderbanden, alleen heb ik deze keer er een accent op gemaakt door twee kleine stukjes schouderbanden in een ring samen te laten komen (ge├»nspireerd door Ingeborg van Pietenatelier. ) Vandaar uit wordt de schouderband breed naar de schouders toe. Door deze overgang van cup naar schouderband krijg je een iets verfijnder beeld.

Het schouderband is geknipt uit lycra en daaronder zit powernet om de rek er wat uit te halen.
Hoe minder rek je hebt bij de schouderband hoe meer stevigheid dat geeft. Op de rug loopt het schouderband dan over naar rekbare schouderband met een schuifje om als het nodig is de lengte van de schouderband te verstellen.

Het model is deze keer weer met een wat hoger middenvoor waardoor de cups de borsten meer bedekken. Voor mij toch het model dat het prettigste zit.

De slip is er een die ik nog had liggen van een ander setje (ik had helaas niet meer genoeg lycra om een nieuwe te maken). Die heb ik aangepast door de roosjes die op de bh zitten terug te laten komen.

Al met al een setje waar ik best wel tevreden over ben. Zowel naaitechnisch als het ontwerp. Het kant en de kleur hebben niet meer nodig dan deze redelijk simpele uitwerking.

Blogger geeft soms problemen met het plaatsen van reacties. Als je bij het inloggen de melding "aangemeld blijven" uitvinkt dan werkt het waarschijnlijk wel.

8 reacties:

Karin zei

Hoi Saskia,

Leuk met die bandjes zo en fantastische kleur natuurlijk.
Ziet er weer profi uit.

groetjes Karin

Kim zei

Ik vind het een prachtig setje! Wat een heerlijke kleur! Niets meer aan doen inderdaad, het is helemaal goed zo!

Mooi!

corina zei

heel erg mooi geworden en ik vind rood een hele mooie kleur. Het schouderband vind ik zo ook erg leuk gedaan. een heel mooi setje.

gr. Corina

Diana 'poetsie' zei

super mooie kleur rood.
Leuke speelse schouderbandjes, heerlijkdat we bij elkaar kunnen kijken voor inspiratie.

Alice zei

Mooie setje geworden, vlammend rood daar houdt ik wel van, hiermee maak je echt een statement..:-) Leuke oplossing voor de schouderbandjes, dat maakt het inderdaad iets minder massief vanaf de cups.
Ik heb m'n cups al op maat geknipt, straks aan de slag met bekleden, resultaten volgen..
Groetjes, Alice

fotomarieke zei

Ik heb je op het forum gecomplimenteerd. Nu kijk ik of het hier ook lukt
Marieke?Quickie

~THEA~ zei

Hoi Saskia,

Wat een prachtkleur!1 Het spat bijna van het scherm af. Rood blijft mooi, vind ik.

Fijn weekend, geniet van het nazomer weertje!!

Groetjes Thea ♥

Marian zei

Probeer het nog eens,heb net dat cookie gedoe gedaan..