Pages

28 oktober 2011

Oude bekende: Tuniek





Na de jurk met plooien die niet helemaal is geworden wat ik er van verwacht had heb ik een tuniek gemaakt van een van mijn favoriete patronen. Een gemakkelijk patroon waar je niet bij na hoeft te denken en waarvan ik weet dat hij heel fijn zit. Ik heb hem tenslotte al 3 keer eerder gemaakt. Hij komt uit de Knipmode van maart 2008.

Dinsdag op patroon gelegd en uitgeknipt. Woensdag en donderdag een uurtje achter mijn naaimachine/locker/cover en toen was hij al klaar.

De stof heb ik van de zomer gekocht op de markt. Het zouden lappen zijn van minimaal 1.80 meter maar deze was maar 1.60 meter. Ik kwam net te kort voor een lange mouw, daarom heb ik die in twee gedeelten gemaakt. Ook heb ik de mouw wat smaller gemaakt dan het patroon aangaf. Het originele model heeft elastiek bij de boorden van de mouwen.


En dit zijn de  4 versies die ik gemaakt heb. De twee groene draag ik nu nog regelmatig (gisteren had ik de tuniek rechtsboven aan) maar die beginnen toch aardig te verslijten.
Op de foto's kun je goed zien dat ik nu een paspop op maat heb. Bij de andere foto's lijkt het allemaal wel wat smaller :-).  Maar het is hetzelfde patroon, in dezelfde maat.

Nu wordt het weer tijd om lingerie te maken. Ik heb een idee in mijn hoofd, ben daar al een paar dagen over aan het broeden. Volgende week maar eens kijken of ik het uitgewerkt krijg.

Fijn weekend!

1 reacties:

Alice zei

Leuke tricot heb je voor dit model gebruikt! Herkenbaar, ik grijp ook vaak naar beproefde en uitstekend dragende patronen. Gr. Alice