Pages

8 oktober 2011

Roze bh


Op verzoek van dochterlief heb ik voor haar een bh gemaakt. Zoals ik eerder deze week schreef heb ik hem nagemaakt van haar favoriete Saph bh.
Het is een mooi roze stofje van Kantje Boord met daarbij een iets lichter roze kantje. Deze heb ik er blind opgezet (dus je ziet geen stiksels over het kant heen bij de decolleté-rand). Het schulpje van het kant heb ik met de hand vastgezet.

En op zich is de bh goed gelukt. Middenvoor is iets hoger uitgevallen dan bij de originele bh. Dat moet ik bij de volgende aanpassen. (een tekenfout denk ik). Verder heb ik de omvang aan moeten passen. Bij het tekenen toch nog iets te weinig rek weggehaald. Ze heeft in vergelijking met de grootte van de cup een smalle borstkasomvang. (daarom is het ook moeilijk om mooie goed passende bh's voor haar te kopen).

Op het eerste gezicht lijkt hij goed te passen, cups sluiten mooi aan. Maar of hij echt goed draagt dat weten we natuurlijk pas als ze hem een dag gedragen heeft.

Voor de volgende bh heeft ze al materialen uitgekozen. Dat kan er dan ook nog op het lijstje bij!

Fijn weekend! Geniet van de herfst!

9 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Wat een mooie bh, leuk hé om dit voor je eigen dochter te doen.

Angela zei

ooohh waaauuwww wat een mooie bh!! Ik ben jaloers!!!
Liefs Angela

Kim zei

Wat een mooie bh! Lief! Hopelijk zit tie echt zo lekker, dan kun je weer aan de gang ;-)

fotomarieke zei

Wat zal je dochter het fijn vinden dat je zo voor haar bezig bent geweest
Daarbij heb je beeldschone materialen gebruikt
Quickie/Marieke

Jos zei

wat een snoepje. heerlijk toch dat je je dochter zo blij kunt maken met je eigen creaties. maak je er ook nog slips bij?

corina zei

Dat is een hele mooie en ook de kleur die ze heeft gekozen vind ik erg leuk. Fijn dat je het kan maken voor haar zeker als je in de winkel zo moeilijk kan slagen voor een leuke bh. En een goed teken dat ze alweer iets heeft uitgezocht.

gr.Corina

Mariëtte zei

hoi

mooi en lief hoor dat roze !!
het leuke voor een dochter naaien is dat ze regelmatig nieuwe nodig hebben omdat ze er uit groeien !
blijf je lekker bezig

groetjes mariette

www.mariettedesign.hyves.nl

Handige Handjes zei

De BH ziet er heel mooi uit....ik hoop dat de pasvorm helemaal goed is, dan kun je een eigen productielijntje starten.

Alice zei

Mooie bh geworden, zal wel in de smaak gevallen zijn bij je dochter denk ik, als ze al weer op zoek gaat in je voorraad naar nieuwe kantjes..:-)
Ben bezig met mijn versie van de voorgevormde cups, maar loop naaitechnisch tegen wat dingen aan die anders gaan dan bij een bh zonder de cups. Maar dat doe ik dus niet meer verkeerd bij de volgende set..
Groetjes, Alice