Pages

27 oktober 2011

Uitdaging oktober 2011


Soms zit het mee en soms zit het tegen. Met deze jurk zat het deze keer allemaal een beetje tegen. Ik vond het model op de  foto in de knipmode van Oktober 2011 erg leuk en ik heb deze dan ook gekozen voor de uitdaging van oktober.

Het eindresultaat ziet er anders uit dan op de foto van de Knipmode. Bij het model zit het bij de plooien veel losser dan bij mijn versie. Daardoor vallen bij mij de plooien ook niet zo mooi.
Ik heb het bovenlijfje moet aanpassen omdat het achter bij de hals teveel "gaapte". Daardoor heb ik bij het achterpand wat ruimte weggehaald. Misschien dat dat de reden is dat ik ruimte tekort kom vóór bij de plooien?
Verder had ik problemen met het garen. Dat was een ander merk dan normaal maar dat vonden mijn machines niet leuk. Zowel de lockmachine als de cover gaven problemen. Toen ik ander garen had gepakt ging dat verder probleemloos.

Al met al is het een jurk geworden met veel hindernissen waar ik niet 100% tevreden over ben. Maar ik ga hem wel dragen want hij is wel draagbaar. Wel met een sjaal erbij want nu de dagen kouder worden is zo'n blote nek wel wat koud. Deze zwarte en paars-achtige sjaal had ik nog liggen. Maar ik denk dat ik er nog een met kleuriger print bij zoek.

Jammer dat de uitdaging van oktober 2011 niet helemaal is geworden wat ik er van verwacht had.
Ik ben nu begonnen met een tuniek die ik vaker gemaakt heb. Even het "goede gevoel" weer terugkrijgen zodat ik volgende week met frisse moed aan de uitdaging van november kan gaan beginnen.

5 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Ha Saskia, lekker herkenbaar. Dat is altijd de gok, als je een nieuw patroon uitprobeert. Ik denk iid met een fleurig sjaaltje erbij, dat je een leuk outfit hebt.

Marian zei

Ja, dat is jammer, ook een nadeel van het zelf naaien..je ziet niet hoe het uitvalt, en die modellen in de bladen hebben de mooie maat 36 of zo, dan is alles mooi.
Ik heb hetzelfde probleem met de bekende 'knoopjurk' uit de Knip, ligt hier half af, want vind hem niet mooi als ik hem aan heb.

Volgende wordt vast weer beter, al vind ik het zo op de foto met een sjaal er helemaal niet slecht uitzien..

Jos zei

Wie niet waagt, die niet wint. Heel jammer dat het niet geworden is wat je wilde, maar dan kan je het patroon verder 'los' laten.

~THEA~ zei

Hoi Saskia,

Dat is altijd een beetje moeilijk ja. Je weet nooit precies hoe het uitvalt!
Soms moet je ook wennen aan een model.
Maar met iets fleurigs erbij staat het idd leuk!
Groetjes Thea ♥

Alice zei

Ik heb ook uitgebreid het patroon bekeken, vond het wel een erg leuk patroon en net weer even iets anders. Jammer dat het niet helemaal naar je smaak is geworden, altijd jammer van je werk. Gr. Alice