Pages

14 oktober 2011

Voorraadbeheer!


De afgelopen dagen heb ik me bezig gehouden met Voorraadbeheer.
Tijdens de lingeriedag zag ik dat Linda een boekje bij zich had met daarin de materialen die zij op voorraad heeft. Heel gemakkelijk als je in een winkel staat en wilt weten of je thuis nog bijpassende materialen hebt.

Ik heb een overzicht gemaakt met daarin een klein stukje van lycra, elastiek, beugelband, schouderband, omvouwelastiek en bandjes.
Helaas kreeg ik het niet in een klein boekje verwerkt (stop je gemakkelijker in een handtas) daarom heb ik het op a-4 papier geplakt en in een mapje gedaan. Ik heb overal aangegeven hoeveel setjes ik er (eventueel) van kan maken.

Dus bij het volgende bezoek aan bijvoorbeeld Kantje Boord kan ik meer gericht inkopen doen als ik de map meeneem.

Ik heb meer dan genoeg mogelijkheden om leuke combinaties voor setjes te maken. Alleen wat basismaterialen (voorgevormde cups, beugelband)  kom ik nog tekort. Maar voor de rest heb ik meer dan genoeg.

Ik wil eigenlijk ook nog mijn kantvoorraad toevoegen. Maar dat is nog veel meer werk. Niet alleen om de hoeveelheid maar ik ga dan elk kantje uitgebreid bekijken en bedenken wat ik er mee kan doen.

Dus ik heb maar besloten om eerst mijn setje af gaan maken. Daarvoor heb ik die materialen tenslotte allemaal op voorraad!

Fijn weekend!

6 reacties:

~THEA~ zei

Hoi Saskia,

Dat is natuurlijk wel heel handig, maar ook een heleboel werk.

Goed idee om je setje eerst af te maken!!

Fijn weekend.

Groetjes Thea ♥

Marian zei

ha ha, daar ben ik ook eens mee bezig geweest...en toen naar KB, en er kwam niks van terecht.
Wat ik bijpassend bij de lycra op kantje wilde was er niet, en er was wel veel ander leuks, dat liep helemaal de mist in...
Ben benieuwd of het jou gaat lukken.
Wat wel handig is, dat je dan weet welke kleur lycra je al hebt, dat vergeet ik wel eens...

corina zei

ook ik heb het boekje gezien, zag er handig uit en die van jou ook. ben beniewd of het werkt. ik weet ongeveer wat ik heb en als ik iets nodig heb en we gaan naar kb dan zoek ik dingen bij elkaar die nog niet compleet zijn en neem deze mee moet zeggen dat dit voor mij goed werkt. Maar zo'n boekje komt er ooit ook nog wel.

groetjes Corina

Jos zei

kan me er wel iets bij voorstellen dat het niet in een klein boekje past bij jou....zeker je kantvoorraad niet. overzicht is inderdaad wel handig, soms kom je bij jezelf dingen tegen waarvan je niet eens meer wist dat je ze had, haha

Saskia zei

Ik kwam er gisteren achter dat het ook heel gemakkelijk is met het uitzoeken van materialen.

Was op zoek naar schouderband. Boek erbij gepakt en gekeken wat de juiste kleur was. Hoef ik niet elke keer in de dozen te zoeken (al is dat ook leuk)

Kim zei

Wat handig! Ik ben er inderdaad ook mee bezig geweest, voor het uitzoeken van materialen is het inderdaad handig wanneer je de kleur wilt checken!

Maar ik ben dol op voorraad, en heb nog plek... :-)

Hopelijk werkt het voor je!