Pages

29 oktober 2011

Winterslaap/hamsterstop


Vanmorgen zijn we "even op en neer" gereden naar Kantje Boord. Ik had geen voorgevormde cups meer en dat is dan een goede reden om daar heen te gaan.

Van te voren netjes een lijstje gemaakt wat ik moest hebben maar me daar natuurlijk niet helemaal aan gehouden. Al moet ik zeggen dat ik me deze keer wel ingehouden heb. Ik had mijn boek met voorraad meegenomen en dat werkt toch goed als rem.


Linksboven zie je een kantje met panterprint (is een zeer bekend stofje bij diegene die lingerie maken). Die is voor mijn dochter bedoeld. Daarnaast 10 paar voorgevormde cups en sluitingen.
Links midden heb ik twee bandjes met een mooie print. Het zijn stevige niet-rekbare bandjes (ook wel als riem te gebruiken) die ik wil verwerken in de lingerie. Middenrechts een taupe-kleurige lycra met fournituren. Linksonder satijnband in bruin en zwart, onder in het midden beugelband in verschillende kleuren en rechtsonder bandjes voor een bandjes bh.

De nieuwe voorraad voeg ik ook in mijn voorraadboek toe zodat deze ook uptodate blijft.


Maar ik ga nu een winterslaap houden met het kopen van materialen. Ze voorspellen een zeer strenge winter dus een goede reden om me in huis op te sluiten en eerst weer eens nieuwe setjes te maken van de materialen die ik heb. Ik ga net als vorig jaar voor 8 nieuwe setjes (voor mij of voor onze dochter) die ik moet maken voordat ik ook maar iets mag gaan kopen.

Dochterlief is op de hoogte van mijn voornemen en die is er heel goed in om mij hiermee in de gaten te houden! Ik heb er zin in om 8 setjes te gaan maken de komende maanden. Het zal wel weer maart 2012 zijn voordat we weer naar Amsterdam mogen rijden. Dan is de lente alweer in aantocht!

4 reacties:

TIALDA zei

Streng voor jezelf geweest, maar jou kast kennende zit daar heel veel voorraad in, bijna een klein winkeltje. Succes met je 8 setjes!

Marian zei

Ha ha, toch wel knap van je,...maar kom je wel toe in die strenge winter?
Ik hoop het niet, dat het een strenge winter wordt...ben ik nu wel beu na 2 jaar achtereen...
Die taupe lycra ligt hier ook..is een hele mooie sjieke kleur vind ik...

corina zei

Succes met je setjes ene netjes gedaan hoor om je in te houden.Ook hier ligt een taupe kleurige. En wat betreft die winter laat maar komen ik hou er wel van.

gr.Corina

Alice zei

Erg bescheiden inkopen heb je gedaan, knap hoor in zo'n "snoepwinkeltje" als Kantje Boord. De bandjes met de print zijn erg mooi, ben benieuwd hoe je ze verder verwerkt. Succes met je setjes, maar gezien je tempo vorig jaar ben ik niet bang dat je het niet gaat halen.
Groetjes, Alice