Pages

22 november 2011

Gecombineerd patroon




Het kan toch af en toe raar lopen. Was ik bij mijn vorig bericht er nog van overtuigd dat ik weer lingerie zou gaan maken heb ik toch weer een tuniek gemaakt.

Het is een combinatie van deze jurk uit de Patrones en deze top uit de Knipmode van Juni 2011.
Bij de jurk uit de patrones vond ik de hals achteraf te wijd en de "waterval" mocht wel iets ruimer. De afwerking van de top uit de Knipmode vond ik mooier dan die van de top die ik vorige week gemaakt heb. De halsboord wordt nu tussen de panden verwerkt waardoor je geen naad ziet.

Het was even passen en meten maar uiteindelijk is het me gelukt om de patronen gecombineerd te krijgen. Ik had net als bij de vorige jurk er in eerste instantie een zwarte band tussen gezet maar dat viel niet mooi omdat de watervalhals dieper valt en daardoor op de band valt. Dus heb ik de band erafgehaald en vervangen door grijze stof.

Ik heb hem vandaag aan en hij zit heel lekker. Enige nadeel is dat de stof "naar boven kruipt" en dat hij dan net tekort is om met een legging te dragen (daar zijn mijn benen niet geschikt voor) dus ik ga hem op een strakke zwarte broek dragen.


Dochterlief draagt graag van die korte rokjes met zo'n dikke legging eronder. En als je kleedgeld hebt is het natuurlijk goedkoper om je moeder de rokjes te laten maken. Op de markt heb ik een coupon gekocht van mooie dikke zwarte tricot en daar 3 rokjes van gemaakt. (het restant zie je verwerkt in de mouwen van mijn jurk). Van het restje stof van de jurk heb ik ook een kort rokje gemaakt (op de foto zie je 2 van de 4 rokjes, de andere 2 zijn al gedragen en liggen in de was).
Dit was zo'n gemakkelijk tussendoor projectje dat in heel korte tijd klaar is.

Verder natuurlijk bezig geweest met het tekenen op de computer. Het is me gelukt om het basispatroon van het Grondpatroon te tekenen. Deze theoriecursus had ik van de zomer meegenomen op vakantie maar was er daarna niet meer mee verder gegaan. Zat bijna te stuiteren achter mijn computer omdat ik de geleerde commando's kon toepassen op een andere manier van tekenen.


En natuurlijk ben ik ook nog druk met het Kookforum. Het forum begint goed te lopen en het is erg leuk om elke keer weer nieuwe recepten uit te proberen.
Het ene recept lukt beter dan het ander maar ik vind het gewoon al fijn dat het koken weer leuk is geworden en niet alleen maar omdat het moet.

Het plan is om eerst mijn kamer eens op te ruimen en dan ga ik nu echt aan een lingeriesetje beginnen!

7 reacties:

Isabelle zei

Ziet er superleuk uit! Een onderrok helpt tegen het opkruipen. Doe ik ook regelmatig, al vind ik het niet fijn dragen ;-). EN altijd handig toch een moeder die kleding kan maken?? Was bij mij vroeger ook zo, alleen moest ik het dan zelf doen en kreeg ik hulp van mijn moeder als ze tijd had.

Groetjes, Isabelle

Marian zei

Zo jij hebt de vaart er in... mooie jurk/tuniek geworden, ik vind de stof super leuk.
Moest wel lachen dat je je benen 'niet geschikt' vindt..

Ik heb totaal gen fut om uberhoupt iets te maken, dus november wordt niks denk ik...val ik dan af?

Saskia zei

Is helemaal niet erg als je een maandje niet meedoet. Er zitten nu eenmaal niet meer uren in een dag daar moeten we het mee doen.

Doe je toch gewoon in december weer mee!

Saskia

corina zei

hij is erg mooi geworden staat ook nog op mijn lijstje een waterval hals heb ze alleen nog niet in de boeken gezien in mijn maat helaas. Ik heb mijn uitdaging af alleen heb ik het fototoestel laten vallen hij doet het nu wel weer dus dat komt het weekend wel weer. Vind de rokjes ook erg leuk geworden en ja dat is een voordeel als moeders handig is en dan ook nog een restje over houd.

groetjes Corina

Kim zei

Wat een prachtige stof! Erg leuke tuniek geworden. Heerlijk he, zo´n kledingstuk kan altijd en zit superfijn! De rokjes vind ik ook erg leuk geworden.

Jos zei

Wat een tempo toch weer. Watervalhalzen blijven mooi!

Alice zei

Ondanks dat je voornemen voor een lingeriesetje maken, niet is gelukt, heb je toch in plaats daarvan een behoorlijke productie geleverd. Altijd leuk als je dochter blij is met zelfgemaakte dingen en ik merk dat naarmate ze ouder wordt, de interesse voor de hobbies ook toeneemt. Met mate uiteraard, het blijft voorlopig nog een puber, maar wel leuk als de rokjes gemaakt zijn en dan al gelijk gedragen worden. Mijn lingeriesetje vordert gestaag. Je tips zijn/waren erg bruikbaar, heb een aantal beginnersfouten gemaakt die ik in het volgende setje met voorgevormde cups hoop te gaan vermijden.
Groetjes, Alice