Pages

16 november 2011

Uitdaging november 2011





Deze week ben ik bezig geweest met dit Watervalshirt uit de Knipmode van Februari 2010. Ik had hem al eerder gezien op verschillende blogs in verschillende versies en hij stond al een tijdje op mijn lijstje.

Deze zomer had ik al twee shirts met een watervalhals gemaakt maar die zaten toch anders in elkaar dan dit patroon. Het was even zoeken en puzzelen voordat ik de hals mooi had maar dat is uiteindelijk wel goed gekomen. Het shirt valt klein uit daardoor zit het wat strakker dan ik gewend ben. Dat is het vervelende van de Knipmode. De maatvoering komt niet altijd overeen.
Maar hij is zeker draagbaar en ik heb er weer een leuk shirt bij.

Hoewel het niet echt een uitdaging was om te maken benoem ik dit shirt wel als mijn uitdaging voor de maand november. Maar het patroon komt wel uit een Knipmode die ik nog niet eerder gebruikt had (patroonbladen zaten nog vast) dus wat dat betreft heb ik zeker aan de uitdaging voldaan. Misschien dat ik deze maand opeens nog een vlaag van energie krijg om een iets moeilijker project te maken maar dat ziet er op dit moment nog niet naar uit. En als ik die krijg dan wil ik eerst een lingeriesetje maken.


Ik ben de laatste 2 weken  bezig geweest met het patroonteken op de computer. Ik heb het boek van Danglez op mijn verjaardag gekregen en ben nu stap voor stap het boek aan het doorlopen. Elke dag werk ik er een uurtje aan.  Is goed om iets te doen waar ik goed bij moet nadenken. Dat houd me scherp.

Ik ben nu zover dat ik de basis helemaal doorlopen heb (dus het achterpand, middenvoor en cups verticale naad). Hierna komt er nog een gedeelte met allerlei aanpassingen. De methode van Merckwaerdigh wordt in het boek gebruikt dus ik leer ook een nieuwe manier van tekenen.
Maar je kunt ook de andere tekenmethoden er in verwerken. Zo heb ik deze week een patroon volgens de methode van Bella Hendriks getekend en met vallen en opstaan is dat toch goed gegaan.

Om hiermee te leren tekenen moet je veel herhalen zodat je alle commando's goed leert kennen. Dus ik begin steeds weer opnieuw in het boek en kom zo steeds een stapje verder.

Om het boek mooi te houden (het zit in een ringband) heb ik het boek wel uit elkaar gehaald en in showhoesjes gedaan. Het voordeel daarvan is dat ik ook mijn eigen aantekeningen er bij kan doen.

5 reacties:

Jos zei

Leuk shirt geworden, het hoeft toch niet moeilijk te zijn, je maakt toch elke keer weer wat nieuws!

corina zei

dat is een heel leuk shirt geworden vind ook de stof leuk voor zo'n shirt. ook mijn ervaring is dat de knip patronen niet altijd goed zijn de burda werk voor mij iets beter. ook ik wil graag zo'n shirt maar ben hem nog niet in mijn maat tegen gekomen helaas. en de uitdaging is toch om elke maand iets te maken ook al is het een keer iets makkelijks het is je toch gelukt.

gr. Corina

Kim zei

Ziet er goed uit! Ik vind watervalhalsen altijd erg mooi staan. Het is, vond ik, goed te doen om te maken, dat mag toch ook wel eens! Daarom is het niet minder een uitdaging hoor!

Marian zei

Pppff, jij hebt tenminste al iets..ik denk dat ik deze maand over moet slaan.
Ik vind je shirt erg mooi geworden, ik had dit shirt ook al gemaakt, en ontzettend veel gedragen..
En waarom moet je nou nog iets maken? omdat het een Knip van dit jaar was?

Alice zei

Leuk shirt geworden, de watervalhals is momenteel ook 1 van mijn favorieten en staat heel erg leuk.
Groetjes, Alice