Pages

25 december 2011

10 in 11



Begin vorig jaar heb ik me enthousiast aangemeld voor 10 uit 11. Helaas ben ik niet zo actief geweest op deze blog als ik me voorgenomen had. Maar ik vind het wel leuk om mijn lijstje er nog eens bij te pakken.

Ik wil heel graag voor de zomer van 2011 een tankini of badpak maken voor mezelf

Hier ben ik mee bezig geweest maar het wilde maar niet worden wat ik wou. Uiteindelijk toch maar een badpak gekocht.

Veel setjes lingerie (je kunt nooit genoeg hebben!)

Dat is zeker gelukt. Ik heb er een aantal gemaakt dit jaar.

Een zwarte rok staat al langere tijd op mijn lijstje, in 2011 moet het er echt van komen

Helaas nog steeds geen zwarte rok. De stof hiervoor heb ik wel.

Mijn naaimachine heb ik nu 2 jaar en heeft nog steeds geen stoffen hoes (wel een kunsthof hoes maar dat is niet altijd handig). Dat komt dan ook op mijn lijstje te staan.

Mijn naaimachine moet het nog steeds zonder hoes doen.

Ik wil minimaal één van mijn Cathie-Bella poppen aankleden

Ze is voor de helft aangekleed. Ze heeft haar korset al aan.

Een quiltproject maken. In 2011 wil ik toch echt gaan uitproberen of dit iets voor mij is om te doen

Hiervoor heb ik de boeken er al bijgepakt, alleen daar heb je nog geen quiltproject mee.

Een tas maken. Model en stof moet nog worden uitgezocht

Dit schuif ik heel ver voor me uit. Wil nog zoveel leuke dingen doen.

Een tissuedoos bekleden staat al ook al langere tijd op mijn lijst om te maken

En die staat nog steeds op mijn "nog te doen" lijst.

Minstens 4 borduurprojecten met de borduurmachine

Kan me niet herinneren dat de borduurmachine dit jaar aan gestaan heeft.

Een bustier maken

Die heb ik gemaakt. Hier staat een foto.

Als je dit lijstje ziet dan heb ik me er dit jaar niet echt aan gehouden.

Maar gelukkig kan ik zeggen dat ik dit jaar heel veel andere dingen gedaan heb. Veel meer kleding gemaakt dan vorige jaren (de laatste maanden natuurlijk ook geïnspireerd door "elke maand een kledingstuk" ) en ik heb leren patroontekenen voor lingerie volgens de Methode van Merckwaerdigh en het Grondpatroon en meer geleerd over de methode van Bella Hendriks.

Al met al is het, met uitzondering van de laatste paar weken, een creatief jaar geweest.

Misschien ben ik gewoon niet van de lijstjes? Maar ik kan het toch niet laten en ga er voor volgend jaar toch weer een maken en zet hem op mijn blog als geheugensteuntje.

2 reacties:

corina zei

heel herkenbaar als ik dit zo lees maar ja we kunnen ook niet alles al zouden we het willen. Je hebt hele leuke dingen gemaakt zowel kleding als lingerie dus mag je best tevreden zijn. En een nieuwe ronde nieuwe kansen toch?

gr. Corina

Diana 'poetsie' zei

ik werk niet meer met lijstjes, ik ben altijd teleurgesteld, als ik het niet haal.
Hetzelfde als hamsterstops, die werken averechts. :-)))
Je hebt afgelopen jaar veel mooie setjes en kleding gemaakt.