Pages

30 december 2011

Blauw setje


En dit is het laatste lingeriesetje voor 2011!
Het is een langdurig project geweest. Ik ben er vanaf begin december met tussenpozen mee bezig geweest en ben eigenlijk wel blij dat hij nu af is.

De lycra heb ik tijdens de laatste lingeriedag gekocht bij De Speld en het kantje komt uit mijn eigen voorraad. Het blauw komt overeen met de lycra. Was meteen er van overtuigd dat dit de juiste combinatie was.

Naaitechnisch ben ik niet helemaal tevreden. Er ging hier en daar wat mis zodat ik uit moest halen en opnieuw moest beginnen. Bij het beugelband erop stikken ging er iets helemaal mis want opeens was het middenvoor scheef. Wat ik fout gedaan heb weet ik niet, ik had de bh bijna in de prullenbak gegooid. Maar toen ik er een paar uur later rustig naar keek zag ik dat het door het beugelband kwam en nadat ik dat los had gemaakt zat het al veel beter.


Ik heb het lycra bij de decolletérand blind er opgezet. Op de foto's kun je een beetje zien hoe dat werkt. Je legt de lycra met de goede kant op de binnenkant van de cup. Dit stik je door met een flauwe zigzag. Daarna sla je het terug naar de goede kant en speld de lycra op de cup. Je ziet dan geen stiksel over het decolleté lopen.

Ik weet niet of ik dat een volgende keer nog zo doe want het schouderband zet ik ook altijd vast met een stikkende zigzag en dat kun je niet blind opzetten. Op de rand zie je dus toch nog een stukje stiksel lopen.

De slip is deze keer de welbekende hipster uit de Ottobre van 2008. Daar valt dus eigenlijk niet veel mee over te vertellen.

Alhoewel ik er niet 100% tevreden over ben vind ik het wel een leuk setje om het jaar 2011 er mee af te sluiten. En ik verwacht dat er in 2012 nog velen gaan volgen want ik heb ideeën genoeg!

6 reacties:

Marian zei

Wow Saskia, dat is zeker een superleuk setje om het jaar mee af te sluiten!!

Weet je...het kantje deed me gelijk aan vuurwerk denken :)
Kijk maar eens goed, dan zul je het zelf ook wel zien denk ik..

Jos zei

Wat heerlijk als je zo'n grote voorraad hebt met mooie kantjes! Dit is ook weer een mooie, leuk zo met die blauwe bloemtjes waarvan de kleur dan weer terug komt in de lycra.

corina zei

Zo dat is een mooi setje om het jaar af te sluiten. mooie kleur combi en gaaf kantje past prima bij elkaar.

gr.Corina

Diana 'poetsie' zei

Iid een spetterende combinatie, heel mooi. Kantje is weer prachtig.
En tegenslagen zijn we allemaal wel gewend. ;-) Ik leg het dan meestal ook een dagje weg.

Handige Handjes zei

Mooie set en wat een prachtig kant!! En ja, soms is het tornmesje ook mijn beste vriend...Meestal grom ik ook even, haal diep adem en ga dan geduldig met het tornmes aan de slag. Als alles dan weer zit zoals ik wil, ben ik wel blij dat ik het geduld heb bewaard en het werk overnieuw gedaan heb.

Alice zei

Wat een spetterende set is dit geworden,helemaal mijn smaak.
Ach, die kleine naaitechnische dingen vallen we zelf vaak het meest over omdat we heel kritisch zijn op ons eigen werk. Heb ik ook hoor. Maar op de foto is het een prachtige set geworden, hoop dat je het met plezier gaat dragen.
Een hele fijne jaarwisseling gewenst en een gezond, goed en creatief 2012!
Groetjes, Alice