Pages

17 december 2011

Nieuwe boeken




Afgelopen maandag kreeg ik met de post het langverwachte boek Making Beautiful Bra's Volume 2 van Beverly Johnson. Deel 1 had ik van de zomer gekocht. Deel 2 gaat verder waar deel 1 ophoudt en is echt een goede toevoeging.

Ik heb nog niet alles gelezen (mijn Engels is niet zo goed en het lezen gaat dan ook niet snel) maar wat ik gelezen heb is interessant. Een groot gedeelte gaat over voorgevormde cups en het werken met padding. Voor mij natuurlijk helemaal leuk om meer over te leren.

Via via kwam ik het boek The Perfect Fit tegen. Het gaat over het aanpassen van patronen. De revieuws van dit book zijn goed en na wat googlen kwam ik hem tegen op de site van The Book Depository. Daar was hij een stuk goedkoper dan bij de Nederlandse webshops en het verzenden is gratis. Het boek is nu onderweg naar hier. 


Verder deze week weer druk bezig geweest met het patroontekenen. Het grondpatroon is goedgegaan. Het patroon volgens de methode van Bella Hendriks heb ik ook getekend en dat ziet er ook goed uit.

En ik heb mijn basispatroon voor de cup met figuurnaad gedigitaliseerd.

Normaal gesproken ontwerp ik rechtstreeks op de cup met vlieseline. Maar tijdens de lingeriedag in maart lieten ze zien hoe je eerst een basispatroon met katoen maakt op de voorgevormde cup (ook met figuurnaad). Deze teken je dan over op patroonpapier, van daaruit pas je dan het patroon aan naar het model dat je wilt hebben.


Op deze foto ben ik bezig geweest met het aanpassen van dit basispatroon naar een cup met diagonale naad. Ik ben er nog niet voor mezelf uit welke manier ik nou het prettigste vind. Het voordeel van ontwerpen op de cup is dat je precies kunt zien hoe het eruit gaat zien en dat heeft toch ook wel zijn voordeel.

En het goede nieuws is dat ik gisteren weer een uurtje achter mijn naaimachine heb gezeten. Het kwam er gewoon niet van de laatste tijd. Had een creatief dipje (en je kunt nou eenmaal niet alles tegelijk doen).

Maar gisteren heb ik mezelf min of meer gedwongen om naar mijn kamer te gaan en heb ik er een uurtje gewerkt. En toen ik er eenmaal was had het ook zo weer te pakken. Ik hoop gauw het resultaat te kunnen laten zien.

Fijn weekend!

4 reacties:

corina zei

ben nieuwsgierig naar het resultaat en fijn dat het met het teken ook lekker gaat.

gr.Corina

Marian zei

Ik heb het boek ook, nog geen letter in gelezen...maar dat hoeft dus ook niet, want ik moet deel 1 dus ook bestellen?
Is het echt een 'vervolg' of is het een 'aanpassing'

Ik zou mezelf ook eens moeten verplichten om een uurtje wat te doen, want mijn creatieve dip is momenteel wel heeeeel erg groot, nog nooit zo meegemaakt.

Saskia zei

Hoi Marian,

Het is echt een vervolg op. Het eerste deel is de basis het tweede deel voor als je meer wilt leren.

Bij mij helpt het om mezelf "te dwingen" om een uur iets te gaan doen. Had genoeg creatieve plannen maar geen puf om er iets mee te doen.

Saskia

Alice zei

Ik heb het boek gelijk besteld, heb deel 1 ook en kijk daar regelmatig even in om inderdaad ook inspiratie op te doen. Omdat ik echt de kneepjes van het werken met voorgevormde cups en padding wil leren, ben ik reuze benieuwd naar deel 2. Fijn dat je weer wat hebt kunnen doen, ben ervan overtuigd dat je wat lingeriemaken met slechts af en toe een uurtje meer voorelkaar krijgt dan ik op het moment...:-(((
Groetjes, Alice