Pages

9 december 2011

patroontekenen


Ook deze keer kan ik nog niets creatiefs laten zien maar wel de voorbereidingen daarop.
Op de foto zie je een tekening van het lingerie-grondpatroon dat ik getekend heb op de computer.

Ik heb eerst het lesboek van Danglez tot en met het tekenen van de cups doorgenomen zodat ik alle commando's goed kende. Daarna heb ik de lesmap van Naaicentrum De Speld erbij gepakt en heb ik een grondpatroon ingetekend. Ik merkte dat ik de lijnen gemakkelijk kon uitzetten door middel van de commando's die ik uit het lesboek van Danglez had geleerd.

Na het tekenen van het grondpatroon (met af en toe hulp van Marjan van de Speld) heb ik de cups en het achterpand er ingetekend. En dan krijg je een tekening zoals die op de foto.

En nou moet ik natuurlijk gaan kijken of ik het allemaal goed gedaan heb. Ik neem het patroon erbij dat ik altijd gebruik (getekend volgens de methode van Bella Hendriks) en dan ga ik vergelijken. Dus dat wordt de volgende stap.

De cups zijn al bekleed, dan kan ik als het pand is "goedgekeurd" er meteen een bh van maken.

Fijn weekend!

3 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Dit vind ik nu net het allerleukste om te doen. Uitproberen van verschillende methodes. Werkt goed hé. Ik ben ook erg blij met beiden cursussen.

Kim zei

Wat goed! Ik ben benieuwd naar het resultaat, succes!

Alice zei

Ik blijf het knap vinden dat je je alle tekentechnieken eigen maakt! Mag wel opschieten met mijn bijna affe bh, voor ik het weet heb jij opnieuw een setje af...LOL
Gr. Alice