Pages

7 januari 2012

Mijn tweede ik op wieltjes


In het voorjaar van 2011 hebben we met ducktape een tweede ik gemaakt. Heel handig om je kleren op af te passen.

Ik heb de pop om mijn eigen paspop heen gemaakt en deze gevuld met kranten. Alleen daardoor is de pop wel een stuk zwaarder geworden en dat kon de standaard niet aan. Een van de zijpoten is op een gegeven moment afgebroken. (ze stond dus net als ikzelf niet stevig meer op haar benen)

Manlief heeft nu een nieuwe standaard gemaakt waarbij hij het onderstel op wieltjes gezet heeft. Heel handig omdat de pop voor mijn kast staat en regelmatig aan de kant geschoven moet worden als ik iets moet hebben uit die kast.

Nu staat ze weer stevig op haar beentjes en kan ik haar weer gebruiken om de kleding af te passen die ik van plan ben de komende tijd te maken! Aan de pop zal het niet liggen.

8 reacties:

Angela zei

Wat super, ook nog een handige man. hihi..
Liefs angela

Alice zei

Altijd fijn om je naaiaccessoires bij de hand te hebben, al kun je dit nauwelijks een kleine gadget noemen. Ik heb ook een paspop, vind hem erg handig ondanks dat ik hem niet helemaal op mijn eigen maten kan instellen.
Groetjes, Alice

Diana 'poetsie' zei

Wat een geniale oplossing, veel plezier ermee. Lijkt me super handig. Ik zal het mijn vader eens laten zien, mijn paspop is ook instabiel geworden. Mijn lieve man is niet zo handig met hout. ;-)

Marian zei

Ha ha, wat grappig ziet dat er uit, net echte beentjes.Maar wat een uitkomst dat je zo'n super handige man hebt.
En op wiltjes is helemaal fijn, want ik til me wel eens bijna een breuk aan mijn pop met ijzeren standaard....

Firewoman zei

Wat ziet dit er goed uit. Misschien moet ik er toch ook maar een gaan maken, lijkt me super handig.

Groeten Neeltje

corina zei

Dat is handig zo'n eigen ik die je ff aan de kant kan zetten. En fijn dat je man zo handig is. Mijn eigen ik is inmiddels verhuisd naar de kliko ik denk een foutje met vullen ze was nog "voller"als ik zelf.

Groetjes Corina

djaktief zei

Hoi Saskia,

Ik kom op je blog omdat je blijkbaar op de mijne was. Je hebt leuke dingen gemaakt. Complimenten, want lingerie is moeilijk. Ik ga je een tijdje volgen, maar ik maak zelf geen lingerie. Ik doe patroontekenen en verder nog heel veel andere dingen.

groetjes,


Dorothé
http://djaktief.wordpress.com

Kim zei

hahaha ideaal! Lijken inderdaad net echte beentjes, wel hele dunne, maar toch! En superhandig met die wieltjes!