Pages

13 januari 2012

Uitdaging december 2011


En dit is mijn bijdrage voor elke maand een kledingstuk voor de maand december 2011.
Ik weet dat het alweer 13 januari is maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Het is een tuniek uit de Knipmode van januari 2012. Bij dit patroon kun je door verschillende patroondelen met elkaar te combineren verschillende modellen maken.
Ik heb deze keer gekozen voor model 3, maar model 1 (met overslag) staat ook nog op mijn lijstje.

Vorige maand heb ik een tuniek gekocht bij Miss Etam die helemaal goed zit. Ik heb daarvan het bovenpand nagemeten en nagetekend. Daarna heb ik het patroon uit de Knipmode aangepast aan mijn eigen patroon. Het waren hier en daar wat centimeters die weggehaald moesten worden.

Bij een volgend model zal ik alleen de hals achter nog iets hoger tekenen. Hij zit wel goed maar het ik denk dat het nog iets mooier kan.

En dit is een detailfoto van het bovenstuk. In het extra bovenstuk zit een knoop verwerkt. En deze keer had ik het meteen in de gaten hoe ik dat moest doen.

Zoals je op de voorbeeldtekening kunt zien hoort er eigenlijk nog een taillestuk (band) bij. Deze heb ik weggelaten omdat de band dan net op mijn maag/buik zou komen en dat accentueert net dat waar ik niet het accent op wil leggen.

Al met al weer een leuke tuniekjurk erbij. Krijg zo al een aardige verzameling van dit soort jurken en ik verwacht  dat er nog wel een paar bijkomen.

Het volgende project wordt de uitdaging van januari 2012. Het patroon is al uitgetekend, moet alleen nog beslissen welke stof ik er voor ga gebruiken.

12 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Hij is mooi geworden, ik heb deze ook op mijn verlanglijstje staan.

marienaailes zei

Mooi geworden en die stof is geweldig! Waar gekocht? Ben benieuwd wat je nu weer gaat maken.

Handige Handjes zei

Erg leuk geworden! En voor het voorjaar gewoon eentje met korte mouwtjes maken....

Jos zei

Is erg mooi geworden! Is het een lycra?

Saskia zei

Het is een tricot die ik vorig jaar bij ons op de markt gekocht heb.

Saskia

Marian zei

Oooh die is leuk, dat detail voor..super.
Je hebt er weer een pracht van een aanwinst bij.

Alice zei

Dit is een tuniek die qua model en stof zou onder mijn machine vandaan had kunnen komen. Heel erg mooi geworden! Dit model ga ik zeer op mijn te maken lijstje zetten. Zag in de nieuwe knip ook al zo'n mooi model voor een tuniek/jurk, dat wordt dus een steeds langer lijstje.
Groetjes, Alice

corina zei

Hij is erg mooi geworden vind ook de kleurtjes erg mooi, dat van die tailleband dat snap ik zou ik ook weg laten. Hier zul je veel plezier van hebben, en inderdaad met een kort mouwtje een leuk zomer model.

groetjes Corina

Bets zei

Hoi Saskia,

Leuk zeg.Ik vind het knap dat jullie elke maand een nieuw kledingstuk kunnen maken.
gr Bets.
ps. bedankt voor je berichtje op mijn blog.

Angela zei

Erg mooi!!
Liefs angela

Kim zei

ooooh die is mooi! Prachtig geworden, hele mooie aanwinst voor in je kledingkast! Bovenstukje is geweldig gedaan!

MooZ KaartenFabriekje zei

Wat is je tuniek/jurk mooi geworden! Ik vind de stof ook erg leuk!

groetjes, Monique