Pages

20 januari 2012

Weer een tuniek


Zoals ik in mijn vorig bericht al schreef had ik de derde tuniek vorige week ook meteen uitgetekend en uitgeknipt. Deze week heb ik hem in elkaar gezet. Het is patroon nummer 1 uit de Knipmode van januari 2012
Maar ik heb niet echt op zitten letten. Ik dacht dat het hetzelfde model was als van de vorige twee tunieken en had alleen het bovenstuk uitgetekend omdat ik dacht dat ik het rokdeel en de mouwen van het vorige patroon kon gebruiken. Maar het bleek toch een ander patroon te zijn.

Dit is dan een eigen versie geworden. Een overslag bij het bovenstuk met een rok er aan vast. Eigenlijk moest er een beleg over. Maar deze stof is zo dun dat je het beleg zag zitten. Dat was niet mooi. Daarom heb ik er een bies opgemaakt.

Dus ook dit model is een beetje van Knipmode en een beetje van mezelf.


Nou was ik deze week zowiezo klungelig bezig. De mouw van de tuniek die ik begin deze week liet zien was op een stukje niet mooi gestikt vond ik. Niemand die het zou zien maar ik wist het en dan kan ik het niet zo laten zitten. Nou is dit ook van die dunne tricot en het haalt moeilijk uit. Dus ik had het kunnen weten dat dat niet goed zou gaan. En helaas ging het ook niet goed. Ik heb het voor elkaar gekregen om twee gaten in de mouw te maken. Dat was niet meer te verbergen. Daarom heb ik er maar een rok van gemaakt. Bovenstuk eraf gehaald en het taillestuk omgeslagen en elastiek erin geregen. Nou heb ik er een leuk rokje bij.


Maar ik heb deze week wel de wijze les geleerd dat het toch belangrijk is welke kwaliteit tricot je koopt. De goedkopere tricot valt minder mooi en trekt al gauw witte strepen als je ze uit elkaar trekt..

Je ziet goed het verschil tussen de eerste tuniek die ik deze maand gemaakt hebt en de laatste twee tunieken. De eerste is een veel mooiere kwaliteit. Maar het patroon van deze 3e tuniek vond ik zo mooi dat ik er niet verder op gelet heb toen ik die kocht.

Op de markt had de stoffenkraam uitverkoop en daar lagen weer hele mooie lappen bij. Deze 4 heb ik gekocht. Mooie kleuren die je in de lente/zomer kunt doordragen.

Maar eerst ga ik nu weer een lingeriesetje maken. Ik heb het ontwerp al op mijn paspop gespeld.

Fijn weekend!


6 reacties:

Handige Handjes zei

De tuniek is echt hartstikke vrolijk geworden! Die zal je vast met veel plezier dragen.
En gaatjes in tricot?? Jahoor...ook hier weleens gebeurd...tegen beter weten in toch uit gaan halen....en naderhand de balen van jezelf hebben. Dat is dan 10x zuchten en overnieuw beginnen...

Alice zei

Je gaat als een speer met je tunieken. Ik vind ze leuk, ze zijn draagbaar in zomer en winter, eigenlijk het hele jaar door met of zonder legging en vestje/jasje.
Tja, die gekke gaatjes op plaatsen waar je ze niet wilt hebben, heel vervelend. Je stofjes zijn ook mooi en vrolijk gekleurd, ben het met je eens dat een iets betere kwaliteit mooiere resultaten geeft. Anders zijn het van die losse flubbergevalletjes.
Groetjes, Alice

Kim zei

Leuke eigen versie geworden hoor!

zonde van je andere tuniek, maar de rok is ook erg leuk!

Ik heb ook al eens ´ontdekt´ dat kwaliteit tricot toch wel heel veel doet, de wat goedkopere gaat bij mij ook snel ´pluizen´.

Je stofjes zijn heel mooi! Lekker vrolijk.

corina zei

zonde van je tuniek maar ook hier is het wel eens gebeurd alleen kon ik er geen rok van maken, vind ook deze tuniek weer erg mooi. Net als de nieuwe buit.


Groetjes Corina

Jos zei

Nou, jij gaat echt als een speer zeg! Leuke stof zo met al die kleurtjes. Ik stap ook over op de duurdere lycra, want het is zo zonde als je creatie na 2 keer wassen al van kleur verschoten is of er gaatjes in komen.

~THEA~ zei

Idd, je merkt het verschil zeker! Vooral aan de manier hoe het valt.

Ik vind dit model, met de rok wat strakker, juist erg leuk!!

Je rokje trouwens ook! Ja hoor, is hier ook wel eens voorgekomen! Ik ben precies hetzelfde. Al ziet iemand het, toch veranderen!!

Mooie stofjes kocht je!!

Fijne dag.

Groetjes Thea ♥