Pages

1 februari 2012

Bloemetjes maar dan anders



Afgelopen zaterdag is Corina bij mij geweest. Ik heb haar leren kennen via het lingerieforum en we hadden al langere tijd geleden afgesproken om samen een keer naar Swanenberg stoffen te gaan.
En natuurlijk hebben we heel gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat en natuurlijk over het lingeriemaken

Ik weet dat ik een hamsterverbod heb en ik had echt het voornemen om me daar aan te houden. Maar deze coupon (een tricot met lycra erin) vond ik zo mooi dat ik het niet kon laten om deze te kopen. Ik heb ook nog een leuk groen ruitjes lycra gekocht.

Ik heb heel lang getwijfeld of ik de bloemetjestof zou combineren met bruin of met roze lycra. Ik had een mooie roze maar daar zat een glans over dat eigenlijk niet zo paste bij het matte van de tricot.

Daarom uiteindelijk toch besloten om bruine matte lycra er bij te combineren. Hierdoor komen de bloemen ook mooier uit.

Naaitechnisch ging het voorspoedig. Heb alleen even zitten klungelen met het bovenstuk. Dat gaat niet zo gemakkelijk als de bh al helemaal klaar is. Dat moest ik opnieuw doen om het mooi te krijgen. De volgende keer toch eerst aan de cups zetten voordat ik deze aan het middenvoorstukje en achterpand stik. Kijken of dat gemakkelijker gaat.

Rechts op de foto zie je hoe het achterpand er uit ziet. De aangeknipte schouderbanden lopen door door tot een stukje op mijn rug. Daarna gaan ze over in gewone schouderbanden met een oogje en een schuifje. Op de foto zit het niet zo mooi, maar dat komt omdat deze pop niet precies mijn maten heeft.

Ik heb er meteen twee slips bij gemaakt. Een met de bloemetjestof en een bruine met twee banen van bloemetjestof. Neem me altijd voor om er twee te maken maar het komt er vaak niet meer van. Voor de vorige bh heb ik inmiddels ook een tweede blauwe bijpassende slip geknipt klaar liggen.

Voor de volgende bh heb ik de spulletjes al klaar gelegd. Dat wordt er een met een kantje. Deze bh's zitten zo lekker daar wil ik er meer van hebben.

7 reacties:

corina zei

Hij is echt mooi geworden en ook deze lycra is er erg mooi bij. en de verwerking van bijde stofjes is erg leuk gedaan zo.En inderdaad deze kon je niet laten liggen als ik het zo bij elkaar zie. Ik ben nog niet verder gekomen, dan kijken en bedenken wat ik zal doen en hoe (hihi). Komt vanzelf.


groejes Corina

Emma zei

Mooie combinatie van lief en stoer tegelijk.
En tja soms moeten stofjes mee.....

Steffie zei

Hoi Saskia, Ook dit is weer een mooi setje geworden. De achterkant is mij nu helemaal duidelijk. Bedankt voor het delen.

Groetjes,

Steffie.

Marian zei

wat leuk!!! ziet er mooi uit, en ik vind de combi met bruin ook leuk gekozen.
Tja, en als er iets aan je handen blijft hangen....daar kan jij toch niks aan doen :)

Diana Nuland van zei

Leuke retroset, fijn dat je een bh hebt gemaakt, die je zo lekker zit.
Succes met je volgende.

Diana Nuland van zei

En ik heb je de Liebster award gegeven, gefeliciteerd

Jos zei

Mooie combinatie met de bloemtjes en het bruin, het blijft moeilijk als de stofjes in de winkel zo hard je naam roepen....