Pages

22 maart 2012

Bloemensetje



Op verzoek van dochterlief heb ik nog een lingeriesetje voor haar gemaakt. Deze keer een van spijkerstof met een leuk roze bloemenprintje. Je ziet bij de nieuwe collecties dat grote opvallende printen ook bij lingerie "in zijn". Dit past heel goed in die trend.

Het is het standaardpatroon geworden alleen heb ik deze keer een maat grotere cups gebruikt. De andere bh's passen goed en ze draag ze graag maar ik wilde kijken wat er gebeurde als ik toch nog wat verder zou sleutelen met de cupdiepte.

Ik weet nog niet of dit goed gelukt is omdat ze nog geen tijd heeft gehad om hem te passen. Maar ik vind hem zo leuk geworden dat ik hem vast wilde laten zien.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat ik er in een deelnaad in moest maken omdat de stof te stevig was om de cup naadloos te bekleden. Met deze print kreeg ik het niet voor elkaar om de bloemen bij de naad mooi aan te sluiten. Ik troost me er maar mee dat dat bij de meeste confectiebh's ook niet aansluit.

Ik heb de welbekende hipster uit de Ottobre erbij gemaakt om het setje compleet te maken.

Weer zo'n voorbeeld (net als mijn vorig setje) dat een stofje heel veel kan doen. En omdat dames op deze leeftijd het liefst simpele bh's dragen is het heel leuk om te merken dat dit soort stofjes steeds beter verkrijgbaar zijn. Zo krijg je toch een unieke bh die niet in de winkel te koop is maar wordt het niet te opvallend.

Ben nu echt van plan om mijn Kledingstuk voor de maand maart te gaan maken. Maar dat schreef ik de vorige keer ook al.

8 reacties:

Aline zei

Oh, die vind ik echt prachtig. Stoer en een beetje lief, echt super!

Alice zei

Echt een jonge meiden bh geworden, erg leuk!
Groetjes, Alice

Diana Nuland van zei

Leuke vrolijke set.
Die jonge dame boft met je.

corina zei

Daar zal ze heel blij mee zijn vind het een heel mooi en vrolijk setje. Fijn als je moeder het kan maken.

groetjes Corina

Firewoman zei

Wat een mooie BH. Ben benieuwd of hij goed past. Wat heb je precies veranderd aan de cupdiepte?

Groeten Neeltje

Bets zei

Heel mooi. Ook de kleuren vind ik leuk.Knap hoe jullie dat doen.
gr bets

Handige Handjes zei

Hartstikke leuk geworden. Ik vind het totaal niet storen dat er een deelnaad in de cups zit, en ook dat het patroon niet aansluit. Net wat je zegt: in de confectie klopt het ook niet altijd even goed.

Kim zei

Wat een vrolijk setje! Ik word er blij van als ik er naar kijk!