Pages

15 maart 2012

Eenvoudig setje



Nadat het eerste gedeelte van het revalidatietraject was afgelopen had ik wat moeite om weer in mijn ritme te komen. Daarom ben ik vorige week begonnen met een eenvoudig lingeriesetje. Gemakkelijk om te maken zodat ik niet teveel hoefde na te denken.

De stof is zo mooi dat het helemaal geen toeters en bellen nodig heeft. Het is een créme-kleurig stofje en de bloemen zijn oud-rose. De bh heeft een diagonale naad omdat de stof te stevig was om de cup te bekleden zonder naad.


Ik heb heel lang er tegen aan gehikt om de beugelband dubbel door te stikken. Ik was al blij als ik het beugelband met een enkel stiksel mooi kreeg. Maar bij deze bh heb ik het toch geprobeerd en ik moet zeggen dat dat toch redelijk gelukt is. Het geeft toch een professionelere uitstraling als het dubbel gestikt is. Ik ga daar dan bij de volgende bh's nog goed mee oefenen.


Natuurlijk zit er ook een bijpassende slip bij. Het is het standaardmodel dat ik vaker gebruikt heb. Eigenlijk valt daar niet zo heel veel over te vertellen.

Fijn om weer iets creatiefs te kunnen laten zien. Ik heb nog meer plannen, ben alweer aan het volgende setje begonnen, en voor Elkemaandeenkledingstuk heb ik de stof ook uitgekozen. We zijn nu halverwege de maand dus dat moet wel gaan lukken.

Maar vandaag eerst van het lentezonnetje gaan genieten.


14 reacties:

Mieke zei

Mooi in al zijn eenvoud

Alice zei

Inderdaad heeft het stofje niets nodig om mooi te zijn geworden, erg leuke set zo.

Dorothé zei

Lekker dat je weer aan de slag bent en met een mooi resultaat. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Zit zelf nog te zwoegen of details van cursus en moet dan eerst weer tekenen. Voorlopig geen tijd om eigen lentecreatiese te maken.

groetjes,

Dorothé

Dorothé zei

Je kunt heel lastig een reactie achterlaten bij jou. Mijn Wordpress id werkt niet bij jou
http://djaktief.wordpress.com alleen via google kan ik erin maar het kost me wel 4 foutmeldingen. Ik weet niet of anderen die problemen ook hebben.

groetjes,

Dorothé

Emma zei

Heerlijk dat je je weer met lingerie bezig kunt houden.
Wat een lief stofje.
Mooi setje geworden

Mariëtte zei

Hoi saskia
Wat een mooi stofje mooi setje zo
Jij hebt de beugels dubbel gestikt
????
Dat heb ik nog nooit gedaan ook nog nooit geleerd ziet er wel mooi uit
Bestaat daar al een tutorial van op het forum?

corina zei

Dat is een heel mooi setje en inderdaad de stof heeft niets nodig vind het ook een heel mooi stofje wat je hebt gebruikt. Het ziet er goed uit je stiksel niet te kritisch zijn het gaat elke keer beter en makkelijker.

groetjes Corina

Handige Handjes zei

Less is more, en daar is deze set een mooi voorbeeld van. Ik vind de lycra beeldschoon, een topsetje dus!

Marian zei

Mooi setje weer, inderdaad prachtig in al zijn eenvoud!!
Ik vind dit een erg mooie lycra!!

Diana Nuland van zei

Deze lycra is iid prachtig en je doet jezelf tekort hoor, het gewoon een hele mooie set.
Je hebt de lat toch hoher gelegd, doordat je het beugelband dubbel hebt doorgestikt. Ik vind dat ook het moeilijkste van de hele bh.

simoneannemone zei

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties! Vind het altijd leuk als er gereageerd wordt op mijn berichten :-)

@Dorothé: Jammer dat je niet gemakkelijker een bericht kunt plaatsen. Maar ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen.

@Mariette: Er staat volgens mij nog geen tutorial op het forum.

Karin zei

Hoi Saskia,

Inderdaad stof zegt voldoende, t'is weer een mooi stelletje geworden.

Bets zei

Ja eenvoudig kan ook heel mooi zijn en dat is het zeker in dit geval. Mooie stof ook.
gr bets

Kim zei

Het is echt een heel mooi setje geworden! De lycra vind ik erg mooi (en dat is gemeend, want ik hem m zelf ook)Heeft inderdaad niet meer nodig.

Het doorstikken van het beugelband is hartstikke goed gegaan,ziet er super uit!