Pages

11 april 2012

Bloemetjes


Ik heb de regenachtige Paasdagen goed besteed door mijn bloemetjes-bh en slip af te maken.
Het stofje heb ik vaker gebruikt maar die bh was niet meer draagbaar dus werd het tijd om een nieuwe te maken.

Het was eigenlijk de bedoeling om meer met groene lycra te combineren. Het groen komt precies overeen met de kleur groen van de bloemenstof. Zo had ik het ontwerp in mijn hoofd om aan de bovenrand een strook groene lycra te verwerken van zo'n 5 centimeter breed.




Dit was het ontwerp zoals ik het op de pop gespeld had. Op de foto lijkt het alsof de deelnaden horizontaal zijn maar ze zijn diagonaal.
Maar om de een of andere reden kreeg ik dit niet mooi gespannen. Of dit nou aan de stof lag (de groene lycra is soepeler en rekbaarder) of de manier van tekenen daar ben ik nog steeds niet uit.

Bij de tweede poging heb ik de deelnaad aangepast zodat de banen evenwijdig liepen maar dat hielp ook niet. Na drie nieuwe pogingen heb ik het maar opgegeven (de lycra en mijn geduld raakten op) en heb ik het ontwerp aangepast.

Ik vind het ook mooi op deze manier maar ik vind het jammer dat ik het originele ontwerp niet heb kunnen uitvoeren. Binnenkort ga ik het toch nog een keer proberen want ik zou niet weten waarom het niet zo zou kunnen lukken

Wat pasvorm betreft ben ik heel tevreden. Het zit mooi. Sluit goed gaan en geeft geen extra rolletjes daar waar ze niet hoeven te zitten. En dat wil je bereiken als je zelf lingerie maakt. Een bh die gewoon goed zit.

3 reacties:

Steffie zei

Jammer dat de eerste poging niet ging zoals je wilde. Ik vind het namelijk een mooi stofje en het eindresultaat mag er natuurlijk ook zijn. Veel draagplezier.

Diana Nuland van zei

Leuke set geworden, je krijgt zin in het voorjaar.

djaktief zei

Hi Saskia,

Op een of andere manier krijg ik geen feeds meer van je, dus ik loop een paar creaties achter, maar nu ben ik weer bij. Ik vind die groene met die anjes heel leuk geworden.

groetjes,

Dorothe
die momenteel helaas weinig naait ivm marathon en studie

http://djaktief.wordpress.com