Pages

13 april 2012

Middenstukje


Er zijn verschillende manieren om een middenstukje te maken.

Deze manier heb ik ooit geleerd via de site Sigrid (hier staan veel interessante tutorials bij).
De tip voor het gebruik van naadband heb ik ooit op het lingerieforum gelezen.

Ik knip het middenstukje van lycra en als voering gebruik ik charmeuse zonder rek. Er bestaat ook charmeuse met rek maar dat vind ik niet prettig werken.

Ik leg de lycra en de charmeuse met de goede kanten op elkaar en stik dit samen met een stukje naadband vast. De naadband zorgt er voor dat het middenstukje boven niet gaat scheeftrekken.

Daarna sla ik het open en stik ik het aan de kant van de charmeuse (niet aan de lycra-kant) nog een keer door. Als je het op deze manier doorstikt valt de naad mooi aan de binnenkant.

Daarna sla je het terug en rijg je de panden op elkaar. Dat doe ik met oplosbaar rijggaren zodat je daarna niet de rijggaren eruit hoeft te pulken.

6 reacties:

Diana Nuland van zei

Ik dacht dat Lee-Ann Burgess liet zien hoe je stofjes aan elkaar kunt verbinden.
Ik heb dat toen toegepast in het mvpandje en heb dat laten zien in een tutorial.

simoneannemone zei

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb een link naar je blog erbij gezet.

Saskia

djaktief zei

Hi Saskia,

Waar kop je oplosbaar rijggaren? Lijkt me geweldig spul.

groetjes,

Dorothé
http://djakatief.wordpress.com

corina zei

dat ziet er goed uit ga ik ook een keer proberen want met plak werkt bij mij niet laat weer los.

Corina

simoneannemone zei

@Dorothe: Het oplosbaar rijggaren is van het merk Madeira. Ik heb het laten bestellen bij de fourniturenwinkel. Bij quiltwinkels verkopen ze het ook.

Caroline Desterbecq zei

dank u wel voor de tip, ik ga het zeker toepassen bij mijn volgende bhtje