Pages

26 april 2012

Pin Cushion Jars


Een paar weken geleden zag ik op deze site deze multifunctionele speldenkussens.
Ik vond ze zo leuk dat ik ze op mijn lijstje gezet heb om ze nog een keer te gaan maken.

Vorige week kwam ik bij Xenos deze leuke potjes tegen. Ze zijn niet zo groot als de voorbeelden maar wel een mooi formaat en niet duur (79 cent) om het eens uit te proberen.

Ik heb het glas uit de deksel gehaald. Dat ging niet zo gemakkelijk als ik dacht want het zat goed stevig vast. Uiteindelijk heb ik de deksel in een plastic zak gedaan en met een hamer het glas eruit getikt. Het brak in 2 stukken dus dat ging gemakkelijk.

Op de eerder genoemde blog (even naar beneden scrollen) staat hoe je het speldenkussen op het deksel kunt maken. Ik heb alleen het kartonnetje om het af te werken niet op de stof geplakt maar op maat van de binnenkant van de deksel geknipt en deze erin geschoven. Dat blijft door de ribbels in het deksel goed zitten.

Natuurlijk kun je het potje dan ook nog verder versieren met lintjes en zo. Maar ik heb het deze keer hierbij gelaten omdat ik niet de juiste kleuren in huis had.

Het was een leuk projectje om zo tussendoor te doen en met een leuk resultaat.

7 reacties:

Bets zei

Hoi Saskia,
Leuk gedaan hoor.
Deze stonden ook op mijn lijstje. dus snel naar de winkel hihihihi
gr bets

corina zei

Dat is een hele leuke geworden je brengt me op een idee moet nog naar de stad dus wie weet volg ik je voorbeeld nog wel.

Corina

Marian zei

Ooh ja, zoiets staat ook nog op mijn verlanglijstje...mooi gedaan hoor.
Leuk met die snoepjes???er in ☺

simoneannemone zei

Ja het zijn snoepjes:-).

Je kunt er natuurlijk ook knopen of zo indoen maar ik vond die snoepjes wel grappig:-)

djaktief zei

Hi Saskia,

Grappig. Ik ben erg voor hergebruik, dus ik denk dat ik ze ook nog wel eens maak. Zou je het speldenkussen ook op de deksel van een jampot kunnen plakken? Dan heb je een groter opbergpot en dat lijkt me handig.

groetjes,

Dorothé

simoneannemone zei

Als je het kartonnetje op het speldenkussen plakt en dat dan op de deksel van de jampot plakt zou het moet kunnen.

Saskia

Steffie zei

Leuk stofje. Volgens mij zou ik regelmatig de open en dicht-test van de deksel doen met die lekkere snoepjes erin.