Pages

9 mei 2012

Tonsurton


Op het lingerieforum is het online-thema deze keer Tonsurton. Je kunt er dan voor kiezen om een kantje met lycra te combineren in kleuren die in elkaar overlopen (ook heel leuk) maar ik wilde er toch iets anders van maken om wat meer uitdaging te hebben.



Dit armbandje is mijn uitgangspunt geweest. Alleen heeft het uiteindelijke ontwerp iets andere kleuren gekregen. Het model is een comfort-bh. Het kant van het schouderband is gevoerd met powernet.


Ik heb eerst de cup bekleed met lycra (het patroon met diagonale naad) en daaroverheen het kant gespannen en met de hand vastgezet. Het kant is créme-kleurig wat mooi in kleur verloopt op de witte lycra.
Daarna heb ik de hotfixtang tevoorschijn gehaald en heb er champagne-kleurige matte hotfixsteentjes (maat ss10) op gezet. Het kant heeft een bloemmotief en op elke bloemhart zit een steentje. Verder heb ik op elk "bolletje" op de rand van het kant een steentje gezet. Het patroon bij de decolleté-rand is het zelfde patroon als "de rondjes" op de rand van het kant. Die heb ik overgenomen op patroonpapier en daar de hotfix-folie overheen gelegd.




Op het achterpand heb ik eenzelfde randje gezet omdat het anders zo saai wit was.

Ik heb het welbekende model slip erbij gemaakt waarbij ik het kant op dezelfde manier met hotfix heb versierd als bij de bh.

Al met al ben ik heel tevreden over het ontwerp. Het is niet mijn gebruikelijke stijl (moet ik wel aan wennen) maar ik vind het wel iets elegants hebben gekregen en zeker passen in het thema.

Naaitechnisch ging het deze keer wat minder. Er zitten een paar (kleine) foutjes in die ik eigenlijk van mezelf niet meer mag maken. Maar de bh is zeker draagbaar en ik ben blij dat ik er weer een comfort-bh bij heb want ze zitten zo fijn.

Het werken met hotfixsteentjes gaat redelijk met mijn handen. Het is een goede oefening voor de motoriek van mijn handen maar ik kan het niet te lang achter elkaar doen want dan kan ik niet precies werken. Maar ik heb de tijd en met elke dag een gedeelte van de steentjes op het patroon leggen kom ik er ook.




De tweede slip is een verhaal apart. Op Pinterest kwam ik de slip rechtsonder op de foto tegen. Op het forum heb ik een topic geopend met als onderwerp "van idee tot draagbaar". Hier werd heel leuk op gereageerd en een aantal dames hebben hun versie van deze slip gemaakt.

Want het idee van deze slip is heel leuk alleen met mijn figuur niet echt draagbaar ben ik bang.
Ik heb het kant ook in een v-vorm gemaakt en gestikt over een tule-achtige powernet. Bovenaan de slip heb ik een bandje gemaakt. In eerste instantie had ik er ook een over de lengte gemaakt maar dat zat niet prettig. Het voorpand is van dezelfde witte lycra als de bh en heeft ook een bandje.

Ben nog niet helemaal tevreden over dit ontwerp. Ik vind de slip op deze manier toch een beetje saai geworden. Ik wil hem nog een keer maken maar dan in huidskleur met een leuk kantje. Ik denk dat het oorspronkelijk ontwerp beter tot zijn recht komt en het toch voor mij draagbaar is.

Ik vond het erg leuk om zo bezig te zijn met het maken van lingerie. Zowel met het thema als "van idee tot draagbaar". Voor dat laatste ga ik zeker nog op zoek naar nieuwe voorbeelden om te vertalen naar voor mij draagbare modellen.

7 reacties:

corina zei

Dat is een juweeltje geworden. Ik vind het een heel mooi geheel geworden ook je slip is heer erg leuk. De hotfix geven het iets sjieks vind ook de kleur combie erg goed gekozen.

Diana Nuland van zei

Meer dan de moeite waard geweest Saskia, de set is prachtig geworden. Ik vind je slip totaal niet saai, juist erg mooi!
Wees niet te streng voor jezelf, je maakt steeds mooiere setjes.

Karin zei

Hoi Saskia,

Ziet er weer super uit. Ja schoonheidsfoutjes weet er alles van, ook ik kan dit niet uitstaan van mezelf, echter een ander ziet het toch niet.
Je moet je afvragen hoeveel keer gaat het wel goed en je zult zien dat dat vele male meer is. Ik doe het je (nog niet moet ik eerlijk zeggen) niet na. Vind al jouw stelletjes altijd heel erg mooi.
Hoop dat als ik ooit lingerie ga maken mijn stelletjes net zo mooi zijn als die van jouw.

grts Karin

Bets zei

In een woord PRACHTIG.
gr bets

Mariëtte zei

hoi saskia

Ik vind het erg mooi setje geworden
Die schouderbanden lijken me heerlijk zitten dat heb ik bij jou al eerder gezien

Alice zei

Wat een ontzettend mooie bh is dit geworden, de stijl vind ik erg mooi tot zijn recht komen zo.
Gr. Alice

Collie-Collie.com zei

Wat is het een pláátje geworden. Héél mooi met zo'n randje van hotfixsteentjes erop. Ik vind de tintjes ton-sur-ton prachtig... Héél mooi gemaakt.

Groetjes, Collie