Pages

7 juni 2012

Bikini



Deze bikini voor onze dochter had ik een paar weken geleden al geknipt. Maar ik had er toen even geen zin meer in en ben verder gegaan met andere dingen.

Om de een of andere reden heb ik watervrees bij het maken van badkleding. Waarom dat zo is weet ik niet maar ik begin er niet zo gemakkelijk aan. Zo ben ik al twee jaar van plan om een tankini voor mezelf te maken. Maar de drempel is hoog.

Deze week de bikini toch maar weer tevoorschijn gehaald en verder afgemaakt.

Het basispatroon voor de cups komt uit de Patrones nummer 294 (daar staan verschillende bikini-modellen in). Ik heb daarna een passende bikini erbij gepakt en daar het patroon op afgemeten.
In het basispatroon zat een figuurnaad. Die heb ik weggelaten en daarvoor in de plaats de onderranden gerimpeld.




De extra onderrand geeft wat meer steun aan de bikini (zover je van steun kunt spreken). Hij sluit met strikbanden op de rug en in de hals.

Het bovenstukje is gevoerd met "flubber". Dat is een huidskleurige soepele voering voor badkleding.

De slip is het model van de hipster uit de Ottobre. Daar is verder niet zo veel bijzonders over te melden. Die heb ik zo vaak gemaakt.

De bikini is af maar nu moet de zon nog gaan schijnen!

Maar eerst mijn kamer maar weer eens opruimen. Het lijkt wel alsof er een storm door heen is geraasd. Daarna verder met het volgende project!

9 reacties:

corina zei

Die is mooi geworden en ik vind de rimpels veel leuker dan een coupe naad. Leuk die brede rand hoor en ook die ring in het midden. Zo en nu de tankini nog gewoon aan beginnen hoor je ziet nu het resultaat.

Ineke zei

Een hele leuke meisjes-bikini, zal je dochter blij mee zijn! Badkleding is de pasvorm ook wel erg belangrijk, misschien daarom die vrees. Eerst een proef van een goedkoop stofje maken. Maar jou lukt dat toch wel, zeker weten.

Mariëtte zei

hoi hoi

Hij is erg leuk geworden en ook met die onderrand
Ik vind een coupenaad in een bikini ook niet leuk dit is beter
Nu nog de zon
Groetjes uit een nat van de regen den haag
Mariette

Handige Handjes zei

Erg leuke bikini....en dat van die tankini herken ik: hier nog eentje met koudwatervrees....zullen we samen maar van start gaan???

Firewoman zei

Mooie oplossing voor de coupenaad. Ik vind je bikini een snoepie.

Groeten Neeltje

Collie-Collie.com zei

Wat een mooie bikini... mooi modelletje en het stofje... Ik vind het super hoor dat je een bikini zelf maakt!!

Je dochter zal er wel superblij mee zijn.

Groetjes, Collie

Bets zei

Wat zal je dochter daar heel blij mee zijn . Hij is prachtig en ik denk dat ze hem met heel veel plezier zal dragen.
gr bets

Alice zei

Hoi Saskia, leuke meisjesbikini is dit geworden. Ik herken de watervrees, zou eigenlijk helemaal niet hoeven, maar toch. Kwestie van gewoon doen denk ik, het resultaat is er tenslotte naar. Ga ervanuit dat ze hem met plezier draagt. Groetjes, Alice

Marian zei

Die is leuk...ik snap die watervrees wel, ik heb dat ook, ondanks dat ik er al verschillende gemaakt heb, die gewoon goed passen.
Het is toch anders hé?