Pages

1 juni 2012

Blauw setje



Het heeft even geduurd voordat ik weer zin had om achter mijn naaimachine te gaan zitten. Maar begin deze week heb ik mezelf streng toegesproken en ben naar mijn kamer gegaan.

Na er eerst wat rondgerommeld te hebben ben ik verder gegaan met de blauwe bh waar ik zo'n week of twee geleden mee begonnen was.

De bh is van stevige blauwe lycra en het kant heb ik vorig jaar gekocht in Hongkong. 

Omdat ik nog regelmatig met het beugelband zit te klungelen heeft zij uitgelegd en laten zien hoe ze het beugelband stikt. En het zit er nu al veel beter op.
Ook via mail heb ik van anderen nog een aantal tips gekregen die ik zeker ga toepassen.


Deze keer twee verschillende slips erbij. De bovenste heeft Corina getekend en is een hoogopgesneden model. Het patroon moet nog een beetje aangepast worden voor de juiste pasvorm en dan heb ik weer een nieuw patroon erbij.

De andere slip is mijn basispatroon van de nagemaakte slip. Helaas had ik niet genoeg lycra en daarom heb ik de slips van een iets andere lycra gemaakt. Kleuren komen redelijk overeen maar deze is wat minder stevig.

Ik heb andere instellingen gebruikt voor de elastische stiksteek zodat deze rekbaarder is maar ik moet daar nog wel even mee oefenen om dat mooi langs het elastiek te stikken. Vooral bij de slip is dat niet helemaal goed gelukt. Verder ben ik naaitechnisch best wel tevreden.

En het is alweer 1 juni vandaag. Het is me niet gelukt om voor mei iets te maken voor Elke Maand Een Kledingstuk. Maar het patroon ligt wel geknipt klaar en een dezer dagen ga ik het in elkaar zetten.

Fijn weekend!

4 reacties:

Karin zei

Mooi kant ziet er weer super mooi uit.

groetjes Karin

corina zei

Dat ziet er erg mooi uit en dat kleur veschil is te verwaarlozen. De slips zijn ook erg mooi geworden en ja puntjes op de i moeten er altijd zijn.

Diana Nuland van zei

Je hebt er weer een mooie set bij. Fijn dat je nu goed vooruit kon met het beugelband. Ik heb van Corina vorige keer ook een goede tip gehad, maar dan weer met het verwerken van padding. Die pas ik nog steeds toe. :-)

Jos zei

Zij die tips van Corina nog ergens na te lezen, ben wel benieuwd!

Mooi setje zo geworden, ik houd erg van blauw