Pages

29 juni 2012

Tuniek Juni 2012



Voor de uitdaging Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand juni was ik eigenlijk bezig met twee zwarte rokjes. Helaas had ik de stof niet uitgewassen van te voren en heeft hij flink afgegeven op mijn naaimachine. Gelukkig heb ik die redelijk schoon kunnen krijgen maar ik baalde er zo van dat ik de rokjes maar weggegooid heb.

Vorige week kwam ik bij de stoffenzaak deze stof tegen. Het is een tricot-stof maar hij voelt een beetje fluweelachtig aan. Een mooie stof om de tuniek nummer 5 uit de Knipmode van te maken.



Het is er weer een model met een watervalhals en onderaan zit een tunnel met een strikkoordje. Daarvoor moesten knoopsgaten gemaakt worden. Dat heb ik in de ruim 3 jaar dat ik deze machine heb nog niet zo heel vaak gedaan, ik moest dan ook de gebruiksaanwijzing van de machine erbij pakken om te kijken hoe het ook alweer moest. Maar het is me gelukt om twee knoopsgaten te maken.

Ik ben weer helemaal bij met Elke Maand Een Kledingstuk. Op het moment dat ik dit schrijf is de zomer ook begonnen dus ik kan de kleding ook (eindelijk) dragen.

Nu eerst mijn kamer weer opruimen zodat ik aan een volgend project kan gaan beginnen.

Fijn weekend!

9 reacties:

Ineke B zei

Mooie tuniek en stof vind ik ook erg mooi! Jammer dat de zwarte stof zo afgaf, zou ik ook weggegooid hebben. Hopelijk krijgen we nu echt en beetje zomer want nu kwakkelt het maar wat.
Fijne dag en succes met opruimen, Ineke

Mariette zei

Mooi! Leuk om dit patroon door jou gemaakt te zien, toen ik de Knip zag sprong deze er samen met de grote maten jurk uit. Prachtige stof trouwens!!

Diana Nuland van zei

Je bent er lekker snel bij.
Je hebt er weer een mooie tuniek bij.

Jos zei

Ik ben heel benieuwd hoe dit patroon valt. Staat ook hoog op mijn verlanglijst, is het de moeite van het maken waard? Draagt ie lekker?

Bets zei

Mooi zeg.
Prachtige stof ook.
gr bets

corina zei

Dat is weer een mooie aanwinst voor de zomer. Leuk model net zo als de stof trouwens. Hier zul je weer veel plezier van hebben.

Corina

Dorothé zei

Hi Saskia,

Leuk geworden. Zo'n shirt staat ook op mijn verlanglijstje, maar ik heb ook nog een ander lijstje van de modevakschool en daarop staan nog diverse blouses en een vestje die moeten worden getekend en gemaakt, dus misschien blijft het shirt wel op mijn lijstje. Maar jouw exemplaar is een plaatje in ieder geval, maar dan niet letterlijk.

groetjes,


Dorothé
http;//djaktief.wordpress.com

simoneannemone zei

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties!

@Jos: Hij zit fijn en hij is niet zo heel moeilijk om te maken.

Saskia

Collie-Collie.com zei

Dat afgeven heb ik wel eens gehad met zwart linnen, zelfs nádat ik het gewassen had...

Mooie tuniek heb je gemaakt, fluwelig tricot, dat zal vast wel fijn dragen.

Groetjes, Collie