Pages

12 juni 2012

Uitdaging mei 2012



Jullie hadden nog de uitdaging van Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand mei tegoed.

Het is de jurk/tuniek uit de bijlage van de Knipmode van mei 2012 geworden. Al moet ik eigenlijk zeggen dat ik het patroon heb gebruikt en daar mijn eigen aanpassingen in verwerkt zijn.

Dit komt  vooral omdat ik weer niets van de beschrijving snapte waardoor ik op mijn eigen manier het voorpand aan het rokgedeelte heb gezet. Zij hebben het voorpand gerimpeld, bij mij is het voorpand er strak in gezet.
Maar ik heb ook de mouwtjes anders gemaakt omdat ik elastiek niet prettig vind zitten om mijn armen.

Dus een beetje van Knipmode en een beetje van mezelf zullen we maar zeggen.

Het is een soepele tricot die ik op de markt heb gekocht voor een paar euro per meter. Mooie kwaliteit ecru-kleurig met een zwart printje.

De jurk zit heel fijn. Nou maar hopen dat ik hem gauw kan gaan dragen want het is echt een zomerjurk.

8 reacties:

Bets zei

Hoi Saskia,

Leuk patroon en mooi stofje. Ja die zomer zullen we hem nog krijgen???????? gr bets.

Alice zei

Hoi Saskia, herkenbaar modelletje, ik heb er het t-shirt van gemaakt. Klopt dat de beschrijvind helemaal niet duidelijk was, ik heb ook mijn eigen interpretatie van de beschrijving aangehouden. Draagt overigens heerlijk, dat zal bij deze versie van jou ook wel zo zijn.
Groetjes, Alice

Angela zei

Erg mooi. Gelukkig heb je ondanks de beschrijvinge er toch iets heel erg moois van gemaakt. Nu maar hopen op mooi weer.
Liefs Angela

Gondalien zei

Erg leuk jurkje.
Wat een ander mouwtje niet met een patroon kan doen.
maar het past wel bij het motiefje van het stof.
Ook ik wacht vol smart op een warm zomer.

Marian zei

Dat is een leuk jurkje geworden, ja die beschrijvingen, het kan er soms zo ontzettend moeilijk beschreven staan, maar zonder plooitje is ook mooi denk ik.

Ik geef het op met Elke maand een kledingstuk, kom er niet aan toe, hoe graag ik ook zou willen...

corina zei

Dat is een mooie jurk net zo als het stofje en ja die beschrijvingen moet je vaak maar naast je neer leggen en je eigen plan volgen. Vind de mouwtjes van jou jurk ook mooier en ook heel herkenbaar dat soort dingen, dat is het leuke van zelf maken toch? Ik weet niet of ik deze maand red maar ga het wel nog proberen.

Dorothé zei

Hi Saskia,

Leuke jurk en die juni uitdaging ga je wel halen hoor als je de knop op de computer kunt vinden ;-)

En wat betreft de eigen toevoegingen...... eigenlijk doe ik alles net even anders als voorgeschreven op de bladenpatronen. Dat is het leuke van zelf kleding maken dat je kunt doen wat jij wilt.

groetjes,

Dorothé
http://djaktief.wordpress.com

Firewoman zei

Wat een plaatje. De jurk ziet er erg comfortabel uit. Ach en die beschrijvingen. Soms lees ik ze niet eens. Gewoon aan de slag gaan... komt vanzelf goed.

Groeten Neeltje