Pages

20 juni 2012

Zomerjurk



Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is als je nu naar buiten kijkt (op het moment dat ik dit schrijf is het somber en grijs weer) maar ergens in deze zomer komt weer de tijd dat de zon schijnt en dat het warm weer is.

Om me daar op voor te bereiden heb ik deze zomerjurk gemaakt. Het is een lycra/tricot achtige stof dat lekker koel zal zitten als die warme dagen er dan eindelijk zijn.

Het patroon komt uit de Knipmode van juni 2011 (patroonnummer 7). Eigenlijk moesten de patroondelen worden afgebiesd en dan in elkaar gezet maar ik heb er gewone deelnaden van gemaakt.





Toen ik de stof kocht vond ik het een mooi fris stofje. Verwerkt in deze jurk ben ik er iets minder enthousiast over. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje tuttig jurkje geworden.
Ik denk dat de combinatie van stof en model niet zo geslaagd is.

Maar ik ga hem zeker dragen en in combinatie met een wit vestje zal het er al leuker uit zien.

Dit was mijn inhaalslag voor Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand Maart. Ik ga nu verder voor de maand juni. Dat ligt al geknipt op me te wachten.

Dus computer uit en naaimachine aan de komende dagen!

12 reacties:

Alice zei

Wat een leuk model heb je gekozen, ga gelijk maar even op zoek in de stapel naar deze uitgave... :-)
Ik vind het wel een vrolijke versie geworden en inderdaad met de juiste (zomerse) accessoires denik ik dat het een perfecte zomerjurk wordt.
Groetjes, Alice

corina zei

Hij is helemaal niet tuttig hoor, vind het een heel leuk model net als de stof die je hebt gebruikt. Maar in combi met wit is ie ook erg mooi. Hier ga je nog veel plezier van hebben van de zomer.

Gondalien zei

Leuk jurkje. Ook ik heb dat wel eens dat de combi stof-patroon niet helemaal naar mijn zin is, maar vaak vinden andere dat helemaal niet zo. Het ligt er ook aan hoe je het gaat combineren met accessoires en/of andere kledingstukken. Probeer het eens met een ander
kleurtje te combineren, lekker knal gele ketting of zo. Heel veel plezier in ieder geval met het jurkje van de zomer, je zult best veel complimenten gaan krijgen.

Ineke zei

Ik zie een hele mooie jurk! Met een paar leuke accessoires ideaal voor een zomerdag. Als de zon schijnt ziet het er meestal anders uit. Misschien te kritisch met jezelf (lees wie het zegt) ;-)
Groeten, Ineke

Dorothé zei

Hi Saskia,

Ik denk dat hij heel kek staat met een kort spijkerjasje. Dat is een goed contrast met de zachtere tinten van de stof, een wit vestje maakt het misschien de lief, tenzij het er zo eentje is met gerafelde randen en zo.

Succes met je volgende uitdaging.

groetjes,

Dorothé
http://djaktief.wordpress.com

Bets zei

Hoi Saskia,

Meningen verschillen en dat is maar goed ook, maar ik vind het een leuke jurk hoor. Hopelijk kan je hem gauw gaan dragen .
gr Bets.

Christine's Lingerie zei

Hei Saskia,

Leuk kleedje en een mooie kleur, alleen de zon moet nog komen!!!

Handige Handjes zei

Kek jurkje hoor! Als de zon schijnt is het ineens helemaal anders, en is de frisse blauwe kleur helemaal goed.
Ik zou er een shrug bij maken...een soort bolerootje, of eigenlijk zijn het 2 mouwen met een stukje rugpand.

Elfi zei

Ik vind het ook een heel mooi jurkje, de stof is helemaal top!

Voske zei

Mooie jurk. Zo'n ervaring herken ik. Je idee om er een wit vestje bij te doen lijkt me goed plan. Aankleden met andere leuke accesoires kan uiteraard ook.

Jos zei

je bent een lekkere inhaalslag aan het doen. misschien had de jurk nog wat meer pit gekregen als je die naden wel had afgewerkt met een contrasterende kleur. Maar ach, volgende keer beter toch! en met de juiste assecoires is ie prima te dragen toch.

Jessica zei

Wat mooi heb je jurk gemaakt. Een wit vestje kan natuurlijk, maar misschien fleurt geel het geheel ook lekker op.

En nu op naar de zomer. Wordt wel eens tijd eind juni.

Groetjes, Jessica