Pages

22 juli 2012

Lingerie-setje







In mijn vorig bericht schreef ik dat ik, ondanks dat echt weer was om achter de naaimachine te kruipen, maar niet op gang kwam. De afgelopen dagen doet het zonnetje echt zijn best en dat doet me schijnbaar goed want ik heb dit setje afgemaakt.

Ik heb hiervoor een bruine glanzende lycra en een niet-rekbaar kantje gebruikt.



Normaal gesproken maak ik in het kantpatroon een figuurnaad om het mooi op de cup te krijgen.
Deze keer heb ik ervoor gekozen om het met plooitjes op te lossen. Onderaan de cup heb ik het kant geregen en aangetrokken totdat het op de cup paste. Dit heb ik vastgestikt en daarna de cups net als anders verwerkt. (de inspiratie hiervoor kwam van de site van Maffies al heb ik het wat rustiger gehouden).



De slip die ik erbij gemaakt heb is een corrigerend model. Corina heeft deze voor mij een tijdje geleden getekend en hij past perfect.  De slip heeft een "buikstuk" waar powernet in is verwerkt.

Vervelende alleen was dat ik niet genoeg elastiek had in de juiste kleur. Daarom heb ik maar een kleur gekozen die ook in het kantje zat. Ik vind het niet echt mooi maar het is niet anders.
Ik had ook geen stof genoeg voor een tweede slip. Als ik weer naar Kantje Boord ga dan koop ik deze stof nog een keer met het elastiek en dan maak ik er een tweede slip bij.

Het was leuk om een keer een andere oplossing voor het niet-rekbaarkantje te zoeken.
"het buiten de lijntjes"-denken wil ik vaker doen ik kies nu te vaak voor de "veilige weg".
Maar aan de andere kant wil ik het wel kunnen dragen wat ik maak. Dus ik moet een goede tussenweg zien te vinden.

Maar vandaag ga ik eerst maar eens genieten van de zon!

7 reacties:

Ineke B zei

Prachtig setje! De kleur vind ik erg mooi en de slip ziet er ook heel goed uit, ben benieuwd hoe het corrigerende bevalt. Het setje lijkt toch goed bij elkaar te passen en de kleur van de elastiek lijkt niets mis mee.
Gelukkig hebben we weer beter weer en kunnen we weer naar buiten zonder jas voor onze zonnevitamientjes.
Lieve groet, Ineke

Katharine zei

Mooi!

Handige Handjes zei

Het ziet er weer mooi uit. Het rimpelen van tule- kant heb ik ook eens gedaan, en ik vind het een mooie oplossing, en ook wel een romantisch effect.

Diana Nuland van zei

Mooi romantisch setje!
Fijn dat de slip ook zo lekker zit.

corina zei

Dat is een mooi setje geworden ook al is het elastiek niet in de goede kleur. Fijn dat het is gelukt met de slip, hoop dat ie ook lekker zit.

Corina

Bets zei

Heel mooi setje geworden hoor. gr bets

Marian zei

Prachtig...ik vind die kleur bruin altijd erg mooi voor lingerie, heeft iets stijlvols...