Pages

30 juli 2012

Nog een pyamajurk


Alweer drie weken geleden heb ik een pyama-jurk gemaakt volgens het patroon van de Ruby Slipdress.  En met de warme nachten van de afgelopen week kwam ik erachter dat zo'n pyamajurk dan wel heel lekker zit.

Maar dan heb je aan één pyamajurk niet genoeg dus er moest er gauw een bij komen. Ik zou er eigenlijk een met een kantje maken maar ik vond deze lycra ook wel heel leuk om er voor te gebruiken.

Het is een zogenaamd paneelstofje van lycra met onderaan een rand van donkerroze met bloemen dat naar boven toe steeds naar een lichtere kleur roze verloopt.
Voor de bovencup heb ik weer dezelfde donkerroze kleur genomen.

Nadeel van een paneelstof is dat ik de rokdelen niet, zoals het patroon voorschrijft, schuin op de stof kon leggen. Maar op zich merk ik weinig verschil hoe de rokdelen nu vallen in vergelijking met de vorige.

Het maken hiervan is nu het patroon goed is aangepast niet zo'n hele uitdaging meer. Hij zit zo in elkaar. Nu maar hopen dat er nog een aantal warme nachten volgen.

Nadeel van deze lycrajurken is wel dat je goed kunt zien dat mijn "tweede ik" niet helemaal strak is. Ondanks de hoes die ik er overheen heb gemaakt zie je toch nog de overgangen van de ducktape.
Niet echt mooi op de foto, maar het is niet anders, ben zelf ook niet meer zo strak zullen we maar zeggen :-).

Ik ben nog steeds blij met mijn tweede ik. Het is zo handig met het (aan)passen van de kleding en om een idee te krijgen hoe iets gaat worden.

Vandaag mijn kamer maar weer eens opruimen en dan de komende week hoop ik verder te gaan met het volgende project. Ik ben weer aan het ontwerpen op de voorgevormde cup en het is nog even puzzelen voordat het patroon klopt. Maar het lijkt er op dat het goed gaat komen.


7 reacties:

Diana Nuland van zei

Ik vind dit stofje heel erg mooi. Soms is het lekker om met iets makkelijks bezig te zijn, geeft snel resultaat. (en een hele mooie)

corina zei

Dat is een hele mooie pyamajurk geworden, de verwerking van de paneelstof vind ik erg leuk gedaan zo met de cup's weer in de donkere kleur. Dat van je duck tape zie ik niets van hoor. Succes met je volgende project.

Corina

Emma zei

Dit stofje is net zo mooi als gebruik van kant, hoor.
Mooi gedaan met die donkere kleur aan de bovenkant.
Zal inderdaad wel heerlijk slapen.

Marian zei

Die is weer erg mooiii!!!!...en weer een beetje van je voorraad af, dat gaat zo wel snel ;)
Ik zou er eigenlijk ook nog eentje moeten maken...maar het wil niet zo vlotten, jij bent weer lekker goed bezig

Handige Handjes zei

Mooi geworden! En je kunt nu lekker luchtig slapen...

Dorothé zei

Hi Saskia,

Ben even aan het bijlezen na de vakantie.

Ziet er leuk uit die pyamajurk. Ik kan je een slipdress wel aanbevelen trouwens, want onderrokjes hebben de neiging om 'te vlaggen'. Ik draag graag iets onder dunne stofjes omdat ik het lelijk vind als ze door me heen kunnen kijken.

groetjes,

Dorothé
http://djaktief.wordpress.com

Bets zei

Hoi Saskia,

Leuke stof heb je gebruikt en dat het heerlijk zal dragen dat geloof ik graag. Fijn als je zo'n goed patroon hebt dan zit het ook zo in elkaar he?
gr bets