Pages

13 augustus 2012

Geïnspireerd door



Om inspiratie op te doen voor nieuwe lingeriewerkstukken kijk ik vaak rond op het wereldwijdeweb naar leuke modellen. Maar ook als ik in winkels ben waar ze lingerie verkopen kijk ik eventjes rond.

Zo zag ik bij de V & D deze leuke badkleding van het merk Sapph.  Ik kon het niet laten om er een foto van te maken met mijn telefoon (vandaar de slechte kwaliteit).



Op internet ben ik verder gaan zoeken naar meer van deze modellen en toen kwam ik deze tegen. Het leuke van deze modellen zijn de kleuren en vlakken die bij de cups verschillend zijn (behalve dan die van linksonder).

Maar eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling dat ik dit ging maken. Ik had op de markt een coupon roze lycra gekocht en wilde daar een basis-bh van maken zonder voorgevormde cups. Het was zolang geleden dat ik die gemaakt heb en ik wilde weer eens iets anders doen.

Heel toevallig lag er een klein stukje zwarte matte lycra bij en opeens had ik het idee om een bh te maken zoals die van Sapph.

Ik was wel een beetje huiverig ervoor omdat het eerder niet gelukt was om banen te maken op een voorgevormde cup.



Net zoals je bij de Sapph-bh's ziet heb ik de cups in een verschillende kleurverdeling gespannen en dat heb ik doorgevoerd naar de panden. Ook het middenvoor heeft 2 kleuren.

In een van mijn volgende berichten laat ik zien hoe ik de vlakverdeling goed heb gekregen. Ik ga daar een tutorial van maken.

Ik heb alleen overal zwarte elastiek gebruikt omdat ik niet de juiste kleur roze had.  Ik heb ik weet niet hoe vaak van garen verwisseld zodat het in de juiste kleur gestikt werd.
Alleen de naden heb ik bewust met de verkeerde kleur in het spoelhuisje doorgestikt. De naad heeft daardoor twee kleuren gekregen omdat het ondergaren iets naar boven kwam. Dat geeft een leuk accent.

De slip is opnieuw getekend volgens de methode van Bella Hendriks in de Grote Maten versie. Ik had zin om te tekenen en ben toen maar de slip gaan tekenen.
De slip past maar om het helemaal goed te krijgen teken ik de volgende keer de beenuitsnijding iets hoger uit. Ik had niet genoeg matte zwarte lycra meer dus ik heb alleen een streep er in verwerkt. Omdat het een proefmodel van de slip is wilde ik het ook wat basic houden zodat ik de pasvorm goed kan beoordelen.

Naaitechnisch ben ik redelijk tevreden over het setje. Hier en daar vind ik nog wat kleine puntjes die nog verbeterd kunnen worden. Maar kritisch blijf ik altijd.

Nu maar eens gaan bedenken wat mijn volgende project gaat worden. Het lijstje met nog te maken is zoals altijd lang genoeg om iets uit te kiezen.



11 reacties:

corina zei

Dat is een hele mooie geworden vind ook de kleur en vlak verdeling erg leuk. Hou ook wel van deze kleuren.Ben benieuwd naar de tutorial waar je het over had. Ook de slip is erg leuk zo met die verdeling. Op naar het volgende project. En de foto's van de orginele zijn best wel duidelijk hoor.

Corina

Sannalin zei

Heel erg mooi geworden zeg, leuk juist dat het niet dezelfde kleur cups heeft, heel strak zo!

San

Diana Nuland van zei

grappig effect zeg. missie weer geslaagd

Alice zei

Wat een leuk effect geeft de vlakverdeling op deze manier. Wat leuk dat je hiervan weer een tutorial gaat maken! Groetjes, Alice

Emma zei

Mooi setje geworden.
Kekke kleurcombinatie en strakke vlakverdeling.
Geslaagd project.

Ineke B zei

Prachtig die verschillende vlakverdelingen en wat goed van jou dat je steeds nieuwe dingen probeert! Heel fijn dat je een tutorial daat maken, ben benieuwd.
Fijne dag, Ineke

Bets zei

Heel mooi geworden . gr bets

Marian zei

Geweldig...je hebt het prachtig gedaan, en ziet er mooi strak uit.
Gelukkig ben je nu eens wel tevreden over het naaitechnische gedeelte :)

Handige Handjes zei

Heel verrassend om de cups niet identiek te maken...erg speels. Ik ben benieuwd naar je tutorial.

Firewoman zei

Leuke vlakverdeling heb je gebruikt. Ik vind de set erg goed geslaagd. Sapph heeft concurrentie ;-)

Neeltje

Dorothé zei

Prachtig geworden Saskia!

groetjes,

Dorothé