Pages

26 augustus 2012

Weer een proefmodel

 
Vorige week heb ik een nieuw proefmodel gemaakt voor dochterlief. Haar maten waren hier en daar veranderd dus moest er opnieuw gemeten en getekend worden.

Een tijdje geleden hebben we (na een lange zoektocht) twee bh's gekocht die redelijk zitten. Maar als je zelf lingerie maakt ben je met "redelijk" niet tevreden.

Ik heb een tricotstofje gekocht van de markt en deze zonder naad over de cup gespannen. Het ging net krap aan. Stof had iets rekbaarder mogen zijn. Maar het is gelukt om hem zonder deuken of kreukels gespannen te krijgen.

Ik heb witte fournituren gebruikt om de bh rustig te houden en het stofje op te laten vallen. Rood of roze was ook mooi geweest maar ik vond dit frisser staan.
Op zich was het verder niet zo'n uitdaging om te maken. Het ging dan ook heel voorspoedig.

En het is me gelukt om van dit proefmodel meteen een passende bh te krijgen. De cup sluit mooi aan bij de oksel en de decolleté-rand zit ook mooi.

Alleen het middenvoor zit niet helemaal mooi aangesloten tegen het borstbeen.  Ik weet ook niet of we dat opgelost gaan krijgen met deze voorgevormde cups. Een maat grotere cup, zodat je meer cupdiepte krijgt, zal niet werken omdat de cup dan te groot wordt.

Middenvoor zal nog iets smaller getekend kunnen worden. Misschien dat het dan iets beter aansluit. Dat probeer ik uit bij de volgende bh.

Ik heb in ieder geval een goed basispatroon. Daar kan ik weer mee aan de slag voor de volgende bh's voor de dame.

Maar ik ben inmiddels ook al begonnen aan een bh voor mezelf en ook voor Elke Maand Een Kledingstuk ligt al een patroon geknipt klaar. Ik loop een beetje achter, ik heb juli ook nog niet gemaakt, maar dat komt allemaal nog wel.

9 reacties:

Emma zei

Hoezo proefmodel? Het is een heeeeel mooi setje. Wat een fleurig stofje.Daar zal je dochter wel blij mee zijn!

Bets zei

Nou ik wil ook wel zo'n proefmodel hoor. Prachtig. gr bets

corina zei

Dat kun je inderdaad geen proefmodel noemen, hij is heel mooi geworden. Vind de stof heel mooi en inderdaad de witte fournituren maken het geheel compleet, zal ze weer veel plezier van hebben. Ben benieuwd naar je eigen setje en je uitdaging.

Corina

Firewoman zei

Nou dit is zeker geen proefmodel. Wat een mooi setje. Hier zal je dochter blij mee zijn.

Neeltje

Diana Nuland van zei

Voor mij mag je ook zulke leuke proefmodelletjes maken Saskia. Leuk tricotje heb je gebruikt.

Sigrid zei

Lief stofje, je dochter zal er blij mee zijn. Prachtig "proef"model.

Dorothé zei

Heel leuk Saskia,
Ze kan hem ook als bikinitop aan. Broekje is daarvoor misschien net te hoog.

groetjes,

Dorothé
http;//djaktief.wordpress.com

Marian zei

Wat een lekker vrolijk setje!!!
je wordt er gewoon helemaal blij van, en ik hoop dat je weer snel uit je dip bent..

Jos zei

Leuk fris stofje!