Pages

6 september 2012

Elke Maand Een Kledingstuk

Deze tuniek was al een paar dagen klaar maar het kwam er maar niet van om er foto's van te maken. Vandaag toch maar eerst gedaan zodat ik jullie kan laten zien wat mijn bijdrage voor Elke Maand Een kledingstuk voor de maand Juli is. (een beetje laat ik weet het).


De roze tuniek hier op de foto heb ik twee jaar geleden gekocht bij Miss Etam. Een heel fijn model om te dragen. Inmiddels is hij aardig versleten en eigenlijk niet meer draagbaar. Ik heb hem daarom nagemaakt in een winterversie. Ik heb de patroondelen overgenomen / nagetekend / nagemeten en heb er daarna een mouwsgat en mouw ingetekend.

Ik heb een stofje gebruikt dat ik wat minder mooi vond omdat ik eerst wilde uitproberen of het wat zou worden. Het is een lycra / tricot achtig stofje. Ik kwam ook stof tekort vandaar dat de boorden van zwarte stof zijn.

Met een zwarte legging, zwarte laarzen en een zwarte sjaal (of groen) is het zeker draagbaar komende herfst. Ik ga hem nog een keer maken in een leuk stofje.

Hoewel ik eigenlijk niets van tricot wilde maken voor de Uitdaging tel ik deze toch mee omdat het patroon overnemen al een uitdaging op zich is.

Dus juli kan ik wegstrepen. Binnenkort hoop ik aan augustus en september te kunnen beginnen.


Soms zie je een stofje liggen en wordt je er helemaal verliefd op. Dat had ik deze week toen ik samen met haar een rondje stoffenwinkels  en markt deed.  Deze kwamen we tegen bij Swanenberg en die konden we natuurlijk niet laten liggen. Ik heb meteen van elk twee meter gekocht zodat ik ook wat reserve heb. Ik heb ook nog een feloranje lycra gekocht.


Ik heb zowiezo gehamsterd de afgelopen weken. Deze 4 tricots kocht ik eerder bij ons op de Markt. Het was uitverkoop en dan kun je deze tricots toch niet laten liggen?

Toen ik vanmorgen naar mijn stoffenvoorraad in de kast keek zag ik dat ik van de vorige uitverkoop ook nog wat tricootjes had liggen. Dus tricot hoef ik de eerste tijd niet meer te kopen.

Stof genoeg nu op voorraad om kleding te maken. Maar eerst ga ik verder met mijn bh!

5 reacties:

Ineke B zei

Prachtig! De stof van de tuniek vind ik ook erg geslaagd. Smaken verschillen. :-) Het stofje met de bloemetjes en vooral het stofje met de vlinders ben ik ook verliefd op, echte aaistofjes.
Voorlopig kun je vooruit.
Fijne dag, Ineke

Sandra zei

Super! Prachtige tuniek en een heel mooi stofje!

Groetjes Sandra

Alice zei

Leuke tuniek geworden, juist de contrast met het zwart geeft hem wel een extra oppepper! Heerlijk he, stofjes scoren en daarna bedenken wat je ervan wilt maken. Groetjes, Alice

Dorothé zei

Hoi Saskia,

Heerlijk al die nieuwe stofjes! En je tuniek is mooi geworden.

groetjes,

Dorothé
http://djaktief.wordpress.com

corina zei

Ik heb hem van de week in het echt gezien hij is mooi geworden. Ook ik vind het zwart eraan juist heel erg leuk geworden. Het is best lastig om iets na te tekenen, maar het werkt wel ook ik doe het nog wel eens met een shirt of trui het is zeker een uitdaging.

Corina