Pages

19 september 2012

Saai setje

 

Ergens in augustus, toen het nog mooi weer was, kwam ik er erachter dat ik geen huidskleurige lingerie meer had. En soms is het handig om die onder lichte kleding te dragen.

Ik ben toen naar Swanenberg gegaan en heb twee lycra's in huidskleur gekocht. Het duurde, door allerlei redenen,  alleen een tijdje voordat ik hem af had. En daarna duurde het nog even voordat ik er foto's van ging maken.

Maar vanmorgen uiteindelijk toch het foto-toestel gepakt en dit is het resultaat.

Persoonlijk vind ik het een saai setje. Het werkje in de stof maakt er nog iets leuks van maar de kleur doet me weinig. Maar soms moet je kijken naar het functionele en niet naar het mooie.


Ik heb er meteen twee slips bij gemaakt. Beiden zelf getekend volgens de methode van Bella Hendriks. De een is een tailleslip (staat mooier onder kleding van tricot) de ander is een heupslip.

Naaitechnisch ben ik niet helemaal tevreden. Er zitten kleine foutjes waarvan ik vind dat ik die eigenlijk niet meer mag maken. Dat wordt de volgende keer dus beter opletten.

Het volgende setje wordt er weer een met leuke kleurtjes, maar ik moet ook weer snel aan de gang met kleding voor de herfst want de dagen worden al echt kouder.

6 reacties:

Handige Handjes zei

Functioneel is soms saai.....maar het ziet er wel erg comfy uit!
Ik moet ook nodig aan de slag voor wat najaarskleding.

Dorothé zei

Hi Saskia,
Door de weergave van de foto kan ik het werkje bijna niet zien, dus lijkt het allemaal vlak. Ik kan me voorstellen dat je moppert over foutjes, dat doe ik ook maar we maken ze nu eenmaal. Begrijpelijk dat je er dan langer over doet en minder makkelijk de boel fotografeert. Toch is het een prima setje hoor, maar ik snap dat je trotser bent op andere stelletjes.

groetjes,

Dorothé
http://djaktief.wordpress.com

Marian zei

Ja ach...saai, maar dat geeft toch niets, ben blij dat je jezelf kan voorzien ook al moet je dan af en toe een saai setje maken...

Bets zei

Als het maar aan de eisen voldoet is dat toch geen probleem? Het kan niet altijd feest zijn zei mijn moeder en ze had gelijk of niet?

gr bets

Alice zei

Kan me voorstellen dat de kleur van je setje niet de uitdaging heeft opgeleverd, maar soms kun je niet om functionaliteit heen. Niet te kritisch op je foutjes, bekijk in de winkel confectieondergoed maar eens....dat is niet om aan te zien. Groetjes, Alice

corina zei

Ach wat is saai, vind het werkje van de lycra wel leuk. Ben weer benieuwd naar de volgend.

gr.Corina